خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس ایمنی:

اولویت اول ایمنی آموزش است / نصب سیستم های مدیریتی تلفات را کاهش می دهد

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۲۸۹

یک کارشناس ایمنی معتقد است: مهمترین مساله در تامین ایمنی جانی کارگران، آموزش های شغلی است و در عین حال نصب دستگاههای ایمنی آمار تلفات را کاهش می دهد.

«شهرام غریب»، کار‌شناس ایمنی در گفتگو با ایلنا در ارتباط با حرکت آتش نشانی تهران مبنی بر نصب دستگاههای هشداردهنده مونوکسیدکربن در محل اسکان کارگران شهرداری مناطق ۱۴ و ۱۵ تهران گفت: این حرکت، بسیار مثبت است و می‌تواند به کاهش تلفات بیانجامد البته این مساله منوط به این است که افراد جامعه هدف، اطلاعات ابتدایی در مورد آن داشته باشند.

وی ادامه داد: طبیعی است که این اقدامات به دلیل آمار بالای حوادث و تلفات جانی ناشی از آن انجام می شود.

غریب با تاکید بر مثبت بودن این حرکت شهرداری افزود:  در بحث ایمنی کارگران، مهمترین مساله آموزش است و این آموزش نیز باید ملموس و قابل فهم و به صورت ادواری انجام شود.

این کارشناس ایمنی ادامه داد: پس از مساله آموزش، تمامی کارفرمایان به خصوص در بخش ساختمان که دارای بالاترین آمار تلفات جانی ناشی از حوادث شغلی است باید به نصب این گونه دستگاهها ملزم شوند.

وی افزود: پس از نصب، کارشناسان ایمنی باید در دو مرحله بازدید انجام دهند. یک بار هنگام تحویل پروژه باید بازدید انجام شود و پس از آن باید به صورت ماهانه عملکرد دستگاهها بر اساس یک سری چک لیست های ایمنی ارزیابی شود.

غریب در پایان تاکید کرد: اگر الزام  نصب تجهیزات ایمنی رعایت شود و آموزش های ابتدایی به کارگران در معرض خطر داده شود، در آینده ای نزدیک شاهد کاهش آمار حوادث شغلی و تلفات ناشی از آن خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز