خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری در خراسان رضوی خبرداد:

معرفی 1500 کارگر نساجی به بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۹۰۰

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی می‌گوید در نتیجه تعطیلی سه واحد نساجی دست‌کم 1500 کارگر بیکار شده‌اند.

«رحمت‌الـله پورموسی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: همه این کارگران تا پایان اسفند 94 در سه کارخانه ریسندگی و بافندگی شادیلون،نو بافت و مشهد نخ مشغول کار بودند که از ابتدای سال جاری به صندوق بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه واحدهای یاد شده از کارخانجات قدیمی و بزرگ استان خراسان محسوب می شوند، گفت: ظاهرا مشکلات اقتصادی از جمله واردات بی‌رویه منسوجات خارجی باعث تعطیلی این کارخانه‌ها شده است.

دبیرکانون عالی شورای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از نخ مورد نیاز کشور از کشور انگلستان  و هندوستان وارد می‌شود،گفت: قیمت نخ وارداتی آنقدر پایین است که نصف قیمت نخ تولید شده در کارخانه های داخل است و این امر سبب استقبال مشتریان و تولیدکنندگان داخلی از محصولات خارجی و تعطیلی کارخانجات داخلی شده است.

دبیرکانون عالی شورای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه صنایع و کارخانجات در سالهای گذشته با مشکلات مالی و رکود دست و پنجه نرم می کردند،گفت: در خصوص وضعیت این کارگران که بیشتر دارای سابقه کار هستند با کارفرمایان آنها جلساتی داشته‌ایم و ظاهرا بیکاری این کارگران تا زمانی که شرایط برای بازگشایی کارخانه مساعد شود ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز