خبرگزاری کار ایران

بازنشر - رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی قم پیشنهاد کرد:

آموزش اصول ایمنی، پیش شرط بیمه کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۸۸۹

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی گفت: بهتر است آموزش اصول ایمنی به کارگران ساختمانی متقاضی بیمه شدن در دستور کار قرار بگیرد و در این زمینه می توان از توانمندیهای انجمن های صنفی بهره گرفت.

«اکبر شوکت»،  رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قم در گفتگو با ایلنا گفت: طبق قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی باید بین 300 تا 400 هزار کارگر ساختمانی دیگر بیمه شوند، به این منظور سامانه اطلاعاتی – رفاهی ایرانیان توسط کارگروهی که به این منظور تشکیل شده، توسط انجمن صنفی کارگران ساختمانی راه اندازی شده است.

شوکت افزود: این طرح به صورت پایلوت در چهار شهرساوه، نکا، ازنا و خرمشهر اجرا شده و در صورت موفقیت از سال آینده در تمامی استان‌ها اجرایی می‌شود تا مشکل شناسایی کارگران ساختمانی برطرف شود.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران استان قم ادامه داد: در کنار این طرح بازرسان انجمن صنفی کارگران ساختمانی آماده هستند تا با حضور بر سر پروژه‌های ساختمانی نسبت به شناسایی کارگران ساختمانی اقدام کنند.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران استان قم با تاکید بر اینکه  با همکاری انجمن های صنفی و وزارت کار،  آموزش‌ های ایمنی باید برای کارگر، کارفرما، پیمانکار و مهندسان ناظر اجباری شود،  تصریح کرد: تمایل داریم با همکاری تامین اجتماعی  این آموزش ها را یکی از الزمات قانونی بیمه پردازی به کارگران ساختمانی قرار دهیم.  

شوکت با تاکید براینکه 80 درصد از حوادث ساختمانی با آموزش، نظارت و فرهنگ سازی برطرف می‌شود، اظهار داشت: از وزارت کار می‌خواهیم در صورتی که نمی‌تواند نظارت درستی بر روی کار کارگران داشته باشند آن  را به انجمن‌های صنفی واگذار کنند و آموزش های ایمنی را برای کارگرانی که قصد بیمه شدن دارند اجباری کنند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز