خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران رفاه از استمرار اشتغال/ توضیح کارفرما

کارگران خدماتی فروشگاه رفاه اگرچه درحال حاضر قراردادهای کاری‌شان تمدید شده اما همچنان از استمرار رابطه استخدامی خود برای سال آینده مطمئن نیستند درعین حال مدیریت این مجموعه در مقام کارفرما اجرای هرگونه برنامه تعدیلی را منکر می‌شود.

تعدادی از کارگران خدماتی فروشگاه رفاه در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: در ابتدای ماه جاری (اسفند ماه سال 94) با آنها قرارداد جدیدی منعقد شده است اما باتوجه به به اینکه نحوه انعقاد قرارداد کار آنها با شرایط ماده 10 قانون کار تفاوت‌هایی داشته است آنها از استمرار وضعیت شغلی خود برای سال 95 مطمئن نیستند.

برابر ماده 10 قانون کار، هر قرارداد کار باید دارای ویژگی‌هایی ازجمله مشخصات کامل طرفین کارگر و کارفرما، نوع و شرایط کار و محل کارگاه باشد. این در حالی است که ماه گذشته از سوی مدیریت این فروشگاه‌ها به حدود 40 نفر از کارگران خدماتی شاغل در یکی از شعب این مجموعه گفته شد از سال آینده  قرارداد آن‌ها تمدید نخواهد شد.

در این خصوص روابط عمومی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در پاسخ به ایلنا متنی را در قالب گفتگو با فرشید گلزاده (مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه) منتشر کرد.

در این گفتگو؛ مدیرعامل فروشگاه رفاه در مقام کافرمای اصلی کارگران موردنظر می‌گوید تمامی قردادها به شیوه سابق تمدید شده و فعلا برنامه‌ای برای تعدیل وجود ندارد. متن گفتگو به شرح زیر است:

فرشید گلزاده (مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه) گفت: جابجایی نیروی انسانی در شرکت رفاه نظیر همه شرکت‌های بزرگ اقتصادی خصوصی، طبیعی است و کلیه قراردادهای همکاران شاغل در پایان سال در قالب و چهارچوب سال‌های قبل تمدید شده است.

وی با بیان اینکه علی رغم بروز مشکلات در سال‌های قبل به خصوص بحران مدیریتی در اواخر سال 92 و ابتدای سال 93 که فقط در یک دوره شش ماهه، سه مدیرعامل عوض شد و وجود وضعیت نامناسب مالی چند سال گذشته، با اقدامات انجام شده از پاییز سال 93، روند احیا و رشد شرکت در سال 94 ملموس و چشم‌انداز بسیار مثبتی برای شرکت رفاه در سال 95 وجود دارد.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیان اینکه ریشه اصلی بحران‌های ایجاد شده، ورود افراد غیرمتخصص در سال‌های 89 تا 92 به خصوص در سمت‌های مدیریتی این مجموعه بوده است که متاسفانه با روابط ویژه و به صورت غیرکارشناسی به شکل همکاری رسمی به شرکت افزوده شده‌اند، تصریح کرد: یکی از ریشه‌های اصلی مشکلات و بحران در سال 93 مجموعه رفاه همین مسئله بود

گل زاده با ذکر این موضوع که حتی در نیمه دوم سال 93، زمزمه‌های تعطیلی شرکت رفاه و وارهایی املاک آن توسط برخی از سهامداران وجود داشت که با ادامه بحران مربوطه، خطر تعطیلی و بیکاری حدود 3500 نفر از همکاران وجود داشت که خوشبختانه با تعریف پروژه‌های تغییر و تحول، روند بحرانی متوقف شد و حتی بازسازی و احیای فروشگاه‌ها و برند رفاه نیز آغاز شد که نتیجه آن راه‌اندازی فروشگاه‌های نسل جدید رفاه در سال 94 بود.

گلزاده با یادآوری سیاست شرکت رفاه مبنی بر افتتاح ۴۰ فروشگاه نسل جدید خود برای سال ۹۵، افزود: در راستای اجرای این سیاست ممکن است در ترکیب ساختار نیروی انسانی شاغل جابجایی‌هایی صورت بگیرد که به معنای تعدیل نیست و برایند اشتغال در شرکت رفاه مثبت خواهد بود.

کد خبر : ۳۵۵۲۶۳