خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد:

ادامه تجمع صنفی کارگران پیمانکاری عسلویه برای معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۶۳۰

جمعی از کارگران پیمانکاری فازهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ منطقه ویژه عسلویه صبح امروز به دلیل پرداخت نشدن معوقات مزدی خود تجمع کردند.

کارگرانی که در منطقه ویژه عسلویه مشغول کارند در تماس با ایلنا گفتند: بامداد امروز نیز جمعی از کارگران شرکت‌های پیمانکاری شاغل در فاز ۱۹عسلویه در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی خود مقابل دفتر پیمانکار اصلی تجمع کردند.

گفته می‌شود به دلیل کثرت کارگران بستان کار تجمع صنفی مورد نظر به اطراف مسیرهای منتهی به دفتر پیمانکار که در محل اجرای پروژه قرار دارد نیز کشیده شده است.

این کنش صنفی در حالی رخ می‌دهد که در ابتدای اسفندماه قراردادهای کاری این کارگران به دلیل تکمیل این پروژه‌ها تمدید نشده است و در عین حال پیمانکار پروژه هنوز در خصوص تسویه حساب و پرداخت معوقات مزدی آن‌ها و تجمع آنان تاکنون اقدامی نکرده است.

در عین حال منابع ایلنا از برپایی جداگانه یک تجمع صنفی کارگری مشابه در فاز‌های ۲۰ و ۲۱ منطقه ویژه عسلویه خبر می‌دهند که در آن تعداد کارگران شرکت کننده تا نزدیک به ۲۰۰ نفر برآورد می‌شود.

برپایی این اجتماعات صنفی در شرایطی است که برابر دستور العملی که ماه گذشته از سوی وزارت نفت صادر شده بود، تمامی کارفرمایان و پیمانکاران فعال در منطقه عسلویه موظف شده بودند که تا پیش از تاریخ ۵ اسفند ماه تمامی مطالبات معوق و جاری کارگران تحت استخدام خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز