خبرگزاری کار ایران

با گذشت نزدیک به ۵ ماه از زمان تعدیل:

خودداری تامین اجتماعی اهواز از پرداخت بیمه بیکاری کارگران سابق قطار شهری

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۳۰۲

با تشخیص سازمان تامین اجتماعی اهواز مقرری بیمه بیکاری ۳۸۰ کارگر سابق پروژه قطار شهری اهواز هنوز برقرار نشده است.

تعدادی از  این کارگران در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: نزدیک به پنج ماه از تعدیل آنها می گذرد و در این مدت به دلیل تشخیص مسئولان اداره تامین اجتماعی اهواز مقرری بیمه بیکاری آنها برقرار نشده است.

پیش از این قرارداد ۳۸۰ کارگر پروژه قطار شهری اهواز در مورخه ۱۲ آبان ماه سال جاری خاتمه یافت و کارفرمای آنها به دلیل آنچه که مشکلات مالی عنوان می‌شود از تمدید قرار داد این کارگران خودداری کرد.

این کارگران می‌گویند با شروع آذر ماه با مراجعه به اداره کار وقتی پی گیر مقرری بیمه بیکاری خود شدیم اداره کار به بهانه اینکه سازمان تامین اجتماعی حاضر به همکاری نیست از پرداخت مقرری بیمه بیکاری خودداری کردند.

به گفته آنها بهانه تامین اجتماعی اهواز این است که که شرایط اخراج ۳۸۰ کارگر تعدیل شده پروژه ‌قطار شهری اهواز با دستور العمل جدید مربوط به بیمه بیکاری مغایرت دارد به همین دلیل از برقراری مقرری بیمه بیکار ی آنها خود داری کرده است.

کارگران تعدیل شده قطار شهری اهواز در ادامه گفتند: طبق دستور العمل مورد اشاره تنها به کارگران پیمانی بیکار شده‌ای مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود که قرارداد کاری او و یا پروژه کاری که او در آن مشغول کار است خاتمه یافته باشد.

آنها بابیان اینکه در زمان تعدیل بطور میانگین ۶ سال سابقه پرداخت بیمه داشته‌اند، افزودند: یکی دیگر از بهانه‌های اداره تامین اجتماعی اهواز این است که چون کارگران اخراجی قطار شهری پیش از اتمام زمان پروژه و قرارداد خود اخراج شده و هیچ کارگر جایگزینی هم به جای آن‌ها مشغول کار نشده است در نتیجه با تشخیص کار‌شناسان اداره تامین اجتماعی امکان برقراری مقرری بیمه بیکاری آن‌ها وجود ندارد این در حالیست که کارفرما بعد از اخراج آنها ادامه فعالیت پروژه را با کارگران غیر بومی جدید از سر گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز