خبرگزاری کار ایران

تعویق سه ماه حقوق ۴۰ کارگر حراستی شهرداری آبادان

پرداخت حقوق ۴۰ کارگر بخش حراست شهرداری «آبادان» در استان خوزستان سه ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنادر شهرداری آبادان گزارش دادند، این کارگران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «ایمان نصر» مسجد سلیمان در شهرداری آبادان و سازمان‌های وابسطه به آن به کار حراست مشغول‌اند؛ حقوق آبان، آذر و دی ماه سال جاری را دریافت نکرده‌اند. علاوه بر این حق بیمه این کارگران با تاخیر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گفته کارگران حراستی شهرداری آبادان، پیش از این حقوق آن‌ها ۴ماه به تعویق افتاده بود که طی  دو روز گذشته یک ماه از حقوق مربوط به مهر ماه کارگران پرداخت شده است.

به ادعای آنها، دلیل مشکل به وجود آمده این است که مسئولان شرکت پیمانکاری ایمان نصر به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی امکان به موقع پرداخت حقوق کارگران را ندارند.

کارگران حراستی شرکت پیمانکاری ایمان نصرمی‌گویند، پرداخت مابقی معوقات حقوقی کارگران برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری است و علاوه بر آن کارفرما باید عیدی و پاداش پایان سال کارگران را پیش از آغاز سال نو بپردازد.

این منبع خبری با اشاره به اینکه کارگران به دلیل ترس از اخراج توان مطرح کردن مشکلاتشان را در نهاد‌های کارگری و رسانه‌ها ندارند، گفت: اکثر قریب به اتفاق کارگرانی که در این واحد کار می‌کنند قرارداد کاریشان کوتاه مدت است که طبیعتا فاقد امنیت شغلی‌ هستند.

کد خبر : ۳۴۴۱۷۶