خبرگزاری کار ایران

در پیام وزیر کار تاکید شد:

مسابقه‌های مهارتی ابزار انگیزشی برای پیشرفت علوم است

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۷۹۰

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی درپیامی به مناسبت آغاز شانزدهمین دوره مسابقه های ملی مهارت گفت : مسابقه های ملی مهارت یکی ازموثرترین ابزارهای انگیزشی برای پیشرفت علوم کاربردی درکشور است و می توان آن را برجسته ترین رویداد مهارتی کشور دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درمتن پیام علی ربیعی که عصر شنبه در آیین آغازین شانزدهمین دوره مسابقه های ملی مهارت در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج توسط محمد رضا قرائتی، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرائت شد آمده است : بی تردید پیشرفت هایی که درعرصه علوم به ویژه علوم کاربردی درجهان رخ داده بسیار خیره کننده و شگرف بوده است چنانچه دردهه های اخیر جنبش های علمی و فن آوری درشتابی سریع دانش بشری را به سوی همگرایی و هم افزایی سوق داده است که ازره آورد آن علوم متنوعی درجوامع بشری پا به عرصه عمل نهاده که درمسیر خدمت به علم و بشریت نقش کاربردی ایفا می کند.

این پیام می افزاید: ازطرفی افزایش تغییر وتحولات مانند توسعه روز افزون ،افزایش شدت رقابت درسراسر زنجیره های کسب و کار،تغییرات فزاینده انتظارات مشتریان و ذینفعان وجلب رضایت آن ها و قابلیت رقابت پذیری اقتصاد، کشور را وادارساخته که برای حفظ، رشدو توسعه خود را با شرایط ملی وبین المللی انطباق دهد.

درهمین راستا هرکشوری بخواهد درعرصه ملی و بین المللی پیشتاز باشد لازم است ازنیروی انسانی ماهر و متخصص ، خلاق وبا انگیزه برخوردارباشد وسهم سرمایه انسانی خود را درایجاد ارزش افزوده و توسعه اقتصادی ارتقا دهد .

بی شک سرمایه های انسانی مجهز به مهارت و فنآوری پشتوانه عزت و اقتدار جامعه اسلامی درطراز جهانی است و جوانان این کشورآماده ترین اقشار اجتماعی برای فعالیت درعرصه کار، کارآفرینی برای پیشبرد برنامه های توسعه ای ، علمی و فن آوری محسوب می شوند.

در این پیام آمده است: از سویی پس از تحولات اخیر در عرصه سیاست های خارجی با پسابرجام و بازتر شدن فضای اقتصادی کشور و ضرورت رقابت تنگاتنگ با عرصه بین المللی، ایجاب می کند جوانان ما با توانمندی بیشتری پای در صحنه اقتصاد ملی و تولید با هدف سرمایه گذاری و صادرات بگذارند.

از این رو شایسته است ضمن الگو قرار دادن برنامه های اقتصاد مقاوتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ، تلاش وافری برای اجرای سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید به عمل آید تا مسیر های ایجاد انگیزه، ارتقا و توانمندی جوانان این مرز و بوم بیتشر فراهم شود.

این مسابقه ها را می توان برجسته ترین رویداد مهارتی کشور دانست که موجب کشف استعدادهای برترو نخبگانی مهارتی درسطح ملی و بین المللی می شود.

پیام می افزاید که این مسابقه ها فرصتی است برای درخشش درعرصه های ملی و بین المللی که توانمندی ها ، قابلیت ها واستعدادهای برترجوانان به عنوان موتورمحرکه و پیش برنده آن می باشد وتعامل با صاحبنظران واساتید داخلی و خارجی درعرصه مهارت آموزی ازبارزترین اهداف آن است که می تواند دستیابی به مسیر طولانی توسعه و آینده ای درشان ایران اسلامی را تسهیل و محقق سازد.

مسابقه های ملی مهارت فرصتی ارزشمنداست تا با بهره جستن از الگوهای نوین مهارت آموزی منطبق با استانداردهای جهانی ، جایگاه شایسته ای ازدانش ومهارت را درعرصه رقابت جهانی به دست آوریم .

لذا انتظار می رود که با فراهم کردن بستر رقابت سالم بین جوانان نخبه وتوانمند کشورمان براساس مزیت جغرافیایی استان ها ضمن تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به سوی آینده گام برداریم وجایگاه فرزندان این سرزمین را درعرصه های جهانی ارتقا بخشیم .

امید آن است ک با کاربست نتایج این مسابقه ها درفرآیند آموزش های مهارتی ، شاهد دستاوردهای ارزنده ای درنظام آموزش مهارتی و تحقق امید وتدبیر دررسیدن به اشتغال پایدار در کشور باشیم.

شانزدهمین دوره مسابقه های ملی مهارت از دیروز شنبه به مدت چهار روز در استان های البرز و تهران آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز