خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری:

کارگران توان دریافت وام خرید کالا ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۵۷۱

یک مقام صنفی کارگری : بازنشستگان به دلیل دریافت حقوق از دولت توان تضمین برای بازپرداخت وام دو تا ۱۰ میلیونی را دارند اما کارگران برای دریافت وام خرید کالا با مشکل فراهم کردن ضمانت بازپرداخت تسهیلات بانکی روبرو هستند و کسی حاضر به ضمانت آن‌ها نیست.

بر اساس اخبار دریافتی ایلنا، ابوالفضل فتح اللهی، نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در خصوص دریافت وام خرید کالایی که توسط وزارت کار مطرح و برنامه ریزی شده است به «تامین۲۴»  گفته‌است: بازنشستگان می‌توانند بدون مشکل از این وام‌ها بهره‌مند شوند چرا که اگر بازپرداخت اقساط آن‌ها به تاخیر بیفتد وزارت کار می‌تواند از حقوق بازنشستگی آن‌ها کم کند و در حقیقت، مستمری و حقوق بازنشستگی آن‌ها تضمینی برای بازپرداخت وام این وازارتخانه است.

ابوالفضل فتح الهی ادامه داد: ولی الان کارگران برای دریافت وام خرید کالا به مشکل فراهم کردن ضمانت بازپرداخت تسهیلات بانکی خورده‌اند و کسی حاضر به ضمانت آن‌ها نیست.

وی با بیان اینکه مبلغ وام خرید کالا از دو تا ۱۰ میلیون تومان است گفت: پیشنهاد اولیه همه این است که کارفرما کارگرانش را ضمانت کند ولی طبیعی است که کارفرما نتواند کارگری را بیش از مدت قرارداد کاری‌اش ضمانت کند.

وی افزود: ما با وزیر کار در این خصوص صحبت کرده‌ایم و ایشان هم دنبال راهی است تا کارگران بتوانند این وام خرید کالا را دریافت کنند ولی هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم.

این فعال کارگری با ابراز تاسف از اینکه کارگران که جزو اقشار کم درآمد جامعه هستند نمی‌توانند وام خرید کالا دریافت کنند - چون کسی نیست که بازپرداخت این وام را برایشان ضمانت کند- گفت: چون این وام از پول دولت است، حتما باید بازپرداخت اقساطش تضمین شده باشد تا پرداخت آن ممکن باشد.

وی افزود: شاید خیلی هم نتوان از کارفرما‌ها خرده گرفت، چون اون‌ها هم در شرایط نامطمئنی به سر می‌برند و نه تنها نمی‌توانند تضمین کنند که کارگر متقاضی وام تا یک سال دیگر پیش آن‌ها کار می‌کند که حتی برای ادامه کار خودشان هم ممکن است تردید وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز