خبرگزاری کار ایران

در بیانیه کارگران معدن چادرملو عنوان شد:

انتقاد از رویکرد ضد کارگری برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۶۸۰

انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس مستقر در معدن سنگ آهن چادر ملو با صدور بیانیه ای مخالفت خود را نسبت به کلیت لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه اعلام داشته اند.

به گزارش ایلنا، انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس با صدور بیانیه‌ای نسبت به بندهای ضد کارگری لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه انتقاد کردند.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به تبصره ۳۳ این لایحه مبنی بر پرداخت ۷۵ درصد حداقل دستمزد به کارجویان زیر ۲۹ سال آمده است: اگر قرار باشد فردی به مدت ۲ سال به عنوان کارآموز با ۷۵ درصد مزد وارد بازار کار شود، دست کارفرما را برای به کارگیری نیروهای جدید باز گذاشته و این مجوز را به کارفرما می‌دهد که با ایجاد رقابت در مشاغلی که به تخصص کمتری نیاز است کارگران کم تخصص و بالای ۲۹ سال سن را مجبور به رضایت برای دریافت مزد کمتر از ۷۵ درصد ‌کند که این لایحه برخلاف تبصره ۱ ماده ۱۱ و همچنین تبصره ماده ۴۱ قانون کار می‌باشد.

در بخشی دیگر از این متن اعتراضی در رابطه با پیش بینی افزایش سن و سابقه بازنشستگی در این لایحه آمده است: شده با تصویب این قانون، بازنشستگی بیش از موعد به کلی ممنوع می‌شود که با تصویب آن کارگرانی که در شرایط کار سخت قرار دارند در حق آنان اجحاف شده و همچنین مانع مشکلی در مسیر اشتغال جوانان است. متوسط کار در ایران ۴۲ سال است و هزینه اصلی صندوق‌های بیمه‌های بازنشستگی نیز متوجه بیمه‌پردازان است بنابراین دولت نباید حقوق کارگران را به بهانه اجرای لایحه برنامه‌های توسعه پایمال کند.

در پایان این بیانیه، این تشکل کارگری ابزار امیدواری کرده است که با اتحاد هرچه بیشتر کارگران و با اتکا به امکانات و راه‌حل‌های قانونی بتوان از تصویب لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز