خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

اصل سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی در دولت یازدهم عملیاتی شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۶۰۹

قائم مقام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: فعالیت این سازمان بر اساس اصل سه جانبه گرایی میان کارگر، کارفرما و دولت است که در دولت یازدهم برای نخستین بار این اصل عملیاتی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، رضا راعی در نشست هم اندیشی سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این سازمان در طول عمر خود تاکنون سه بار به سمت اصلاح و تدوین برنامه‌های راهبردی رفته است اما در دولت یازدهم برای نخستین بار پس از ۶۰ سال است که این اصل به برنامه‌های عملیاتی رسید.

وی گفت: تلاش ما این بود تا در دو سال گذشته سازمان تامین اجتماعی را از حاشیه‌ها دور کنیم و به ریل اصلی خود بازگردانیم.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ایران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، تصریح کرد: از این تعداد دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

راعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۴۲ هزار میلیارد ریال تامین مالی و پرداخت می‌کند، گفت: از این مقدار، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای مستمری بگیران و ده هزار میلیارد ریال برای هزینه‌های درمان پرداخت می‌شود و مابقی هزینه‌های عملیاتی است.

وی با اشاره به ضریب پشتیبانی در سازمان تامین اجتماعی افزود: این ضریب نشان دهنده نسبت بیمه‌پرداز به مستمری بگیر است که این نسبت در گذشته ۳۲ بوده اما اکنون به ۶. ۷ رسیده یعنی تعداد بیمه‌پرداز نسبت به مستمری بگیر رو به کاهش است.

قائم مقام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال‌های اخیر بارهایی به این سازمان تحمیل شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی ۱۳ میلیون نفر بیمه شده اصلی دارد، افزود: از این تعداد ۹ میلیون نفر کار می‌کنند و چهار میلیون نفر حق بیمه پرداخت نمی‌کنند و دولت در قبال آن‌ها متعهد است. یعنی بیمه شدگان خاصی هستند که دولت‌های قبل، تعهد کرده‌اند حق بیمه آن‌ها را پرداخت کنند.

راعی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که حتی یک روز نیز حقوق مستمری بگیران به تاخیر نیفتد، گفت: سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین سازمان اجتماعی و اقتصادی در کشور است و در دولت یازدهم تعامل بین این سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهترین سطح رسید.

وی همچنین بر نقش سازنده و موثر کارفرمایان در صندوق‌های بیمه‌ای تاکید کرد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: استان اصفهان دارای ۸ هزار واحد صنعتی با یک میلیون کارگر بیمه شده و ۷۰ شهرک صنعتی است و ارتباط کارفرما و کارگر بسیار خوب و نزدیک است.

سید عبدالوهاب سهل آبادی با بیان اینکه ما تشکل‌های کارفرمایی و کارگری فعالی در استان اصفهان داریم، افزود: با این وجود، آمار بیکاران استان کم نشده و لازم است که دولت و سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی در این زمینه کمک بیشتری کنند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم به زمانی برسیم که دیگر هر چه قدر هم کمک کنیم، فایده نداشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: اصفهان بالا‌ترین حد از تعامل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را دارد.

غلامعلی قادری افزود: مطالبه‌گری کانون کارفرمایان، اتاق بازرگانی و اداره صنعت، معدن و تجارت استان موجب شده تا شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان اصفهان رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه ۶۵ درصد از جمعیت ۵ میلیون نفری این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: این اداره کل در ۴۳ شعبه و ۲۳ شعبه اقماری به ارائه خدمات هجده گانه به مردم می‌پردازد.

علی اصغر دادخواه افزود: ۱۱۰ هزار کارفرما با این اداره کل قرارداد دارند و این اداره کل با ۳۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی، رتبه اول را در کشور دارد.

گفتنی است تعدادی از اعضای کانون‌های کارفرمایی کشور نیز در این نشست به بیان نظر‌ها و مشکل‌های خود پرداختند.

نشست هم اندیشی سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران روز دوشنبه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز