خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

دولت به جای ادغام تامین اجتماعی بدهی خود را بدهد

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۹۱۵

نماینده قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از ادغام صندوقهای بیمه ای گفت: مراقب باشیم که با ادغام بی مورد و بی موقع صندوقها، حق بسیاری از زحمت کشان را تضییع نکنیم.

«سیدهادی حسینی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از بحث ادغام صندوق‌ها گفت: هر یک از این صندوق‌ها شرایط و ضوابطی دارد و مالکیت بیمه شدگان هر صندوق باید بصورت مجزا و مستق محترم شمرده شود.

وی افزود: اگر صندوق تامین اجتماعی را با صندوق بازنشستگی کشوری یا صندوق نفت یا صندوق نظامی‌ها ادغام کنید، سهم هر کدام و سرمایه‌هایی که آوردند، چه می‌شود؟ تلاش‌هایی که کردند و سرمایه گذاری‌هایی که در بیرون کردند، متفاوت است و حقوقی از بعضی‌ها که تلاش بیشتری کردند، ضایع می‌شود و بالاخره ظلم به آن‌ها می‌شود و حقوقشان نادیده گرفته می‌شود.

نماینده قائم شهر با تاکید بر اینکه اگر هنگام ادغام صندوق‌ها به دقت بررسی کنند و حقوق کسی نادیده گرفته نشود اشکال ندارد، گفت: ولی به نظر می‌رسد که دولت به جای اینکه در فکر ادغام صندوق‌ها باشد، بهتر است در فکر این باشد که بدهی‌های خود را به صندوق‌ها مثلا صندوق تامین اجتماعی که مبلغ کلانی شده است، بدهد.

حسینی با تاکید بر اینکه نقش نظارتی دولت‌ها بسیار کم بوده است، گفت: اگر از ابتدا براین پرداخت‌ها نظارت صورت می‌گرفت، الان وضعیت صندوق‌ها این گونه نبود.

وی با انتقاد شدید از سوءمدیریت مدیران تامین اجتماعی در دولت گذشته گفت: اگر کارگاهی یک ماه سهم حق بیمه را پرداخت نکند، سازمان تامین اجتماعی دفترچه بیمه شده را تمدید نمی‌کند و اگر کارفرمایی لیست را رد نکند، به سرعت بازرس می‌فرستند، در حالی که دولت هیچگاه توجهی در مورد بدهی‌های خودش به تامین اجتماعی و صندوق‌ها نداشته و مسوولان سازمان هم اعتراضی نکرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه این گفتگو با تاکید بر اینکه در اثر غفلت و کم توجهی دولت، خیلی از صندوق‌ها دچار آسیب شده‌اند، گفت: اگر این بدهی‌ها از ابتدا حساب کنید، واقعا نمی‌دانیم چند صد هزار میلیارد می‌شود. اما بزرگ‌ترین رقم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که باید به سازمان تامین اجتماعی بدهد.

حسینی با تاکید بر اینکه اموال و درآمدهای سازمان تامین اجتماعی حق الناس است، گفت: این پول کارگر بیمه شده‌ای است که چندین سال است همکاران بازنشسته او می‌خواهند همسان سازی حقوق برای او اجرا شود و سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند. به عبارت بهتر سازمان نمی‌تواند پول خودش را از جیب دولت در بیاورد.

وی گفت: این بدهی دولت متعلق به کارگر بیمه شده و بازنشسته‌ای است که در معدن کار کرده و ۱۸۰۰م‌تر زیر زمین رفته تا استخراج کند. این بدهی دولت حق کارگری است که مقابل آتش ۱۰۰۰درجه‌ای فولاد کار کرده است و الان باید مقابل مجلس بایستد تا حقوق یک ماه خودش را با هزار التماس بگیرد. اصلا هیچ کجای دنیا هیچ ظالمی در حق طرف مقابل خود چنین برخوردی نمی‌کند.

نماینده قائم شهر با تاکید بر اینکه هیچ انسانی در حق دشمن خود چنین برخوردی نمی‌کند که الان ما در کشور با کارگران برخورد می‌کنیم گفت: وقتی کارگران معادن یا فولاد یا دیگر بخش‌ها با من تماس می‌گیرند و در جلساتشان شرکت می‌کنم، واقعا چیزی برای گفتن ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز