خبرگزاری کار ایران

کارگران بیکار شده ذوب آهن اردبیل بعد از 8 ماه وقفه به کار بازمی گردند

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۹۲۰

کارگران کارخانه «ذوب آهن اردبیل» از بازگشایی این واحد تولیدی وبازگشت به کار خود خبر می‌دهند.

این کارگران به ایلنا گفته‌اند بدنبال  توافق کارفرما با کارگران در جلسه شورای تامین استان اردبیل ، کارخانه ذوب اهن اردبیل پس از 8 ماه وقفه بازگشایی می‌شود.

به گفته آنان ،اعضای شورای تامین استان اردبیل پس از بازدید از کارخانه مصوبه ای را  مبنی بر  بازگشایی کارخانه وپرداخت مطالبات کارگران  تصویب کرده اند.

کارگران با بیان اینکه به تازگی اکثر کارگران این کارخانه در محل کار خود حاضر می شوند افزودند: این واحد به دلیل مستهلک بودن نیاز به تعمیر دارد به همین دلیل کارفرما به همکاری کارگران برای انجام تعمیرات  و نوسازی بخش‌هایی از کارخانه  نیاز دارد.

کارگران ذوب آهن اردبیل درباره پرداخت نزدیک به یک سال ونیم معوقات مزدی خود و همکارانشان گفتند : بر اساس جلسه شورای تامین  استان کارفرما مکلف به پرداخت  یک ماه از مطالباتمان حداکثر تا فردا  چهارشنبه -24 آذر ماه شده است که اگر این اتفاق نیافتند کارگران انگیزه ای برای  ادامه همکاری ندارند.

کارگران در ادامه درباره نحوه پرداخت مطالبات مردی خود گفتند:در جلسه  شورای تامین مقرر شده است  کارفرماپس از آغاز تولید  هر ماه یک ماه از معوقات مزدی آنها را به همراه دستمزد جاری پرداخت کند.

در ادامه کارگران سابقه کار نیروی کاراین واحد صنعتی را 15 تا 20سال عنوان کردند و گفتند: خوشبختانه با حمایت مسئولان استان بخشی از مشکلات کارفرمای این کارخانه در حال مرتفع شدن است و کارگران بلاتکلیف به کارشان باز می گردند.

این کارگران یادآور شدند کارخانه ذوب آهن اردبیل از اردیبهشت ماه سال جاری به بهانه غیر اقتصادی بودن تولید تعطیل اعلام شده بود ونزدیک به 150 کارگر رسمی وقرار دادی آن بیکار شده بودند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز