خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگر ان بازنشسته رنگین نخ برای دریافت سنوات

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۶۳۱

نزدیک به۴۹ نفر از کارگران کارخانه «رنگین نخ» سمنان که از شهریور ماه سال ۹۳ تا هم اکنون بازنشسته‌اند هنوز موفق به دریافت معوقات مزدی وسنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.

یکی از کارگران این واحد نساجی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: میانگین سنوات پایان خدمت هر یک از بازنشستگان بر اساس سوابق کاری حدود۱۴ میلیون تومان است که کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

وی گفت: کارگران بازنشسته رنگین نخ علارغم دریافت نکردن سنوات، حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان مطالبات معوقه مزدی دارند که مربوط به ۵ تا ۶ ماه دستمزد اخر سال گذشته می‌شود. همچنین عیدی سال ۹۳ کارگران پرداخت نشده است.

 به ادعای این کارگر بازنشسته کارخانه رنگین نخ، کارفرما برای پرداخت سنوات کارگران بازنشسته تعهد کتبی مبنی بر پرداخت اقساطی داده است.

او گفت: کارفرما بر اساس این تعهد نامه کتبی موظف به پرداخت ماهیانه ۲ میلیون تومان به حساب کارگران بازنشسته شده است اما از زمان عقد این قرار داد که بیش از ۵ ماه قبل صورت گرفت هنوز پولی به حساب بازنشسته‌ها پرداخت نشده است.

این کارگر بازنشسته رنگین نخ همچنین افزود: علاوه بر مطالبات مزدی وسنواتی، کارفرما در زمان بازنشستگی کارگران برای سختی کار هر یک از کارگران از آنان رقمی حدود یک تا ۲ میلیون تومان پول دریافت کرده است.

وی ادامه داد: خانواده‌های کارگران بازنشسته برای حق سنوات برنامه ریزی کرده‌اند اما با روالی که کارفرما در پرداخت سنوات بازنشستگان در پیش گرفته است، ارزش نقدی طلب آنها نیز کاهش می‌باید.

به گفته آنان، این واحد تولیدی که از ماهای نخستین سال جاری تاکنون به طور کامل تعطیل است ومسئولان این کارخانه فقط چند کارگر را برای نگهداری ازماشین الات ونگهبانی این کارخانه نگه داشته‌اند.

به ادعای کارگران بازنشسته، کارخانه رنگین نخ در زمان تولید ازظرفیت سه شیفت کاری  برخوردار بود وهیچ مشکلی در زمینه فروش محصولات خود نداشت اما با عدم برنامه ریزی وسوء مدیریت این واحد تعطیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز