خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران؛

مدیران شهرداری وارد خطوط قرمز کارگران نشوند

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۹۰۲

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته گفت: روزنامه همشهری در لوای نظر سنجی از طرح تحول سلامت آشکارا از وزیر بهداشت حمایت می‌کند و با این کار وارد خط قرمز کارگران شده است.

«علی دهقان‌کیا» نایب رئیس کانون کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان تهران با اعلام این مطلب گفت: به نظر می‌رسد که مسئولان شهرداری تهران جامعه کارگری را منفعل  و بی‌خبر از همه جا تصور کرده است.

وی بابیان گفت: ممکن است مدیران بخواهند روی پیشنهاد وزارت بهدشات مبنی بر در اختیار گرفتن امور بیمارستان‌های مستقر در پایتخت حساب ویژه باز بکنند اما قطع یقین با تصور دخالت از امور مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی را از مخیله خود خارج کنند.

وی افزود: اگرچه امروز گروه هایی از کارکنان شهرداری تهران تحت به خواسته مدیران این سازمان دیگر تحت پوشش خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی قرار ندارند اما هنوز شمار زیادی از کارگران شاغل در سازمان های شهرداری تهران تحت پوشش خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند و مدیران شهرداری در مقام کارفرما باید بدانند که منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه‌های پرداختی کارگران تامین می‌شود.

این فعال صنفی کارگران بازنشسته افزود، جدا از این وضعیت: متاسفانه دولت و مجلس در سنوات گذشته با مصوب کردن قوانینی باعث شده اند تا به غیر از کارگران و سایر بیمه‌شدگان اختیاری سازمان تامین اجتماعی، نزدیک به ۲۲گروه اجتماعی دیگر بدون پرداخت سهم بیمه کامل از خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

دهقان کیا که عقیده دارد این وضعیت ریشه در برداشت نادرست مسئولان از کارکرد سازمان تامین اجتماعی دار، گفت: آقایان هرگز به خود زحمت نداده اند که برای تامین هزینه های بیمه شدگان اضافه شده منابع مالی مستمر و معینی تعیین کنند و در نتیجه همین باور نادرست امروز هم فکر می‌کنند که می توانند منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی را به مانند بودجه عمومی میان همه تقسیم کنند.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران افزود: جامعه کارگران سرانه درمانی را که در بودجه سالانه محاسبه می‌شود را ازهیچ دولتی دریافت نکرده است و با توجه به بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی این امر مسلم است که در بحث ادغام منفعت کارگران در نظر گرفته نشده است چون اگر دولت قصد بهبود شرایط کارگران را داشت به تعهداتش نسبت به پرداخت بدهی‌ها عمل می‌کرد نه اینکه با طرح بحث ادغام بخواهند اموال کارگران را که نتیجه چند نسل کارگران است را به یغما ببرند.

دهقان کیا تاکید کرد: وزیر بهداشت بهتر است به جای طرح موضوع ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت بیاید و‌‌ همان جامعه ۱۰ میلیونی را که طبق آمار وزارت بهداشت و درمان تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند را در مرحله اول با احتساب سرانه درمان بیش از چهل میلیون نفر را که هیچ وقت به کارگران پرداخت نشده است را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران افزود: اگر وزارت بهداشت توانست با اجرای بیمه سلامت این ده میلیون نفر را به خوبی تحت پوشش قرار دهند و در مراحل بعدی افراد بیشتری را تحت حمایت بیمه سلامت قرار دهند.

دهقان کیا گفت: سیاستهای بالا دستی نظام راهبردی است نه تکلیفی و معنا راهبردی این است که اگر امری منع قانونی نداشت اجرا شود اما طبق قوانین و شرع ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت با منع روبروست.

  نایب رئیس کانون کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران گفت:از روزنامه همشهری می‌خواهیم بجای اینکه در بذل و بخشش اموال کارگران شریک شود به مشکلات حمل و نقل عمومی و در حوزه مدیریت شهری و مشکلات اجتماعی شهروندان رسیدگی کند.

وی در پایان تاکید کرد: در برنامه پنجم توسعه نیز در ماده ۳۸ تبصره دو و چهار، سازمان تامین اجتماعی را هم از نظر مالی و هم از نظر درمانی برای ادغام استثنا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز