خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر لامرد:

کارگران همچنان نسبت اعمال فشار وزارت بهداشت معترضند

کد خبر : ۳۲۲۳۷۵

دبیر خانه کارگر لامرد و مُهر گفت: جامعه کارگری اعتراض خود را در گردهمایی سالروز تصویب قانون کار به طرح ادغام سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت اعلام خواهد کرد.

«عبدالرضا روحی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارگران اعتراض خود را به دست‌اندازی‌های دوباره وزارت بهداشت به منابع سازمان تامین اجتماعی اعلام خواهند کرد.

وی گفت: دولت به جای تصمیم گیری در مورد چگونگی ادغام تامین اجتماعی در وزارت بهداشت، بدهی یکصدهزار میلیاردی خود به این سازمان را پرداخت کند.

این مقام صنفی تصریح کرد: جامعه کارگری تلاش می‌کند تا در این روز صدای اعتراض خود را با حضور پرشور به گوش دولتمردان برساند.

روحی با بیان اینکه کارگران در زیر خط فقر هستند، افزود: این امر باعث شده که کارگران برای تامین حداقل‌های زندگی خود در دو و سه شیفت کار کنند و با این فشار کاری که بر روی کارگران است نیز علاوه بر عدم بازدهی مطلوب کار موجب به خطر افتادن سلامت آنان و همچنین بوجودآمدن تبعات زیادی برای خانواده شده است.

وی ادامه داد: وضعیت معیشت کارگران علی‌رغم تلاش‌های انجام شده در سال گذشته به دلیل عقب افتادگی مزمن سال‌های قبل شکننده و نامناسب است.

دبیر خانه کارگر لامرد و مُهر با اشاره به بسته مزدی سال ۹۵ افزود: اکنون که دولت در قالب بسته سیاسی خروج از رکود سیاست انبساطی و افزایش تقاضا را در پیش گرفته است لذا انتظار کارگران این است دستمزد ۹۵ آنها از رشدی متناسب با واقعیت‌های اقتصاد برخوردار شود.

این فعال کارگری در استان فارس گفت: کارگران باحضور حماسی خود در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری حضور در انتخابات را یک تکلیف و اصل انتخابات را به عنوان ساز و کار مدنی برای تعیین سرنوشت خود می‌دانند، گفت: در این راستا جهت گیری آراء را بر پایه حفظ منافع صنفی به عنوان اولویت اول تلقی کرده و بر همین اساس جامعه کارگری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد که در این دوره نمایندگان مستقیمی از جنس کارگر و آشنا به درد و رنج کارگر را به مجلس هدایت کند.

لازم به ذکر است تشکیلات خانه کارگر لامرد و مُهر با صدور اطلاعیه‌ای به مناسبت ۲۹ آبان ماه (سالروز تصویب قانون کار) از اعضای هیئت مدیره تشکل‌های کارگری وبازنشستگان، اتحادیه زنان کارگر، انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی و اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر و فعالان کارگری شهرستان‌های لامرد و مُهر دعوت کرد تا در مراسم بیست و پنجمین سالروز تصویب قانون کار که در ساعت ۱۹. ۳۰ روز چهارشنبه (۲۷ آبان ماه) در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد برگزار می‌شود، شرکت نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز