خبرگزاری کار ایران

شمار کارگران قند فسا از 400 نفر به 120 کارگر رسید

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۷۷۲

مسئول نهاد صنفی کارگران کارخانه قند فسا می‌گوید: در دو سال گذشته وضعیت استخدامی نزدیک به 300 نفر از کارگران این واحد تولیدی از کار معین به کار فصلی تغییر کرده است.

«علیرضا خراسانی» مسئول شورای اسلامی کار کارخانه قند فسا با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از مجموع 400 کارگری که درگذشته در این واحد تولیدی کار می‌کردند در حال حاضر تنها 120 کارگر فعالیت مستمر دارند.

وی افزود: بصورت مشخص کارگرانی که هم اکنون بصورت فصلی با قند فسا در ارتباط هستند در دو سال گذشته نزدیک به سه ماه در این واحد تولیدی کار کرده‌اند.

 این فعال کارگری افزود:  کارفرما مدعی است که بری به کارگری تمامی کارگران  نیازمند  حداقل 5000 تن شکر خام است و چون در حال حاضر امکان تهیه این میزان شکر خام وجود ندارد در نتیجه وضعیت استخدامی بیشتر کارگران به کار فصلی تبدیل شده ست.

وی افزود: ظاهرا در این رابطه از سازمان صنعت ، معدن و تجارت در خواست تامین شکر مورد نیاز مطرح شده است که هنوز بی‌پاسخ مانده است.

خراسانی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به شروع به کار مجدد این واحد تولیدی گفت:  کارگران این کارخانه امیدوارند با تامین مقدار مورد نیاز شکر خام از ماه آینده بتوانند به سر کار بازگردند و خط تولید این واحد تولیدی مجددا فعال گردد .

فعالیت کارخانه قند فسا به سال 1333 باز می‌گردد اما در نتیجه خشک‌سالی های مستمر سال 1386  فعالیت واحد چغندری کارخانه به دلیل عدم کشت چغندر متوقف شد و در نتیجه از آن زمان تاکنون دستیابی این واحد تولیدی به شکر خام محدود شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز