خبرگزاری کار ایران

از همزمانی چرخیدن سانتریفیوژها و برداشتن تحریم ها خوشحالیم

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۱۲۹

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در خصوص به فرجام رسیدن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیانیه ای صادر و حمایت خود را برای همراهی با دولت اعلام کردند.

به گزارش ایلنا در متن این بیانیه آمده است: ضمن عرض تسلیت عاشورای حسینی به ملت بزرگ ایران و دولت پرتلاش تدبیر و امید، از اینکه به حول و قوه الهی موضوع برجام به فرجام نزدیک می شود و در این راستا یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور محبوب به ثمر رسید خوشحالیم، و از اینکه برداشتن تحریم ها همزمان با چرخیدن چرخ سانتریفیوژها همزمان شده از رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده قدردانی می کنیم.

شکی نیست که حل بحران هسته ای و رفع تحریم های ظالمانه  با سابقه طولانی که در روابط ایران با برخی کشورهای قدرتمند جهان داشت، یکی از دستاوردها و افتخارات دولت روحانی است که طی دو سال گذشته با عقلانیت و تدبیر با هدف حفظ منافع ملی انجام شده و این توافق در جای خود می تواند شروعی مجدد در روابط ایران با دیگر کشورهای جهان باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: توافق مذکور می تواند بنیانگذار مجموعه تعاملاتی در حوزه های اقتصادی و سیاسی  در منطقه و جهان باشد که اگر با درایت و هوشمندی ادامه یابد، قادر است معادلات را به سمتی هدایت کند که در پرتو فرصت های خلق شده، ایران تبدیل به کشوری توسعه یافته  و قدرتمند به لحاظ اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی در منطقه شود. در این رابطه در پرتو فرصتهای پساتحریم  و اقدامات اجرایی در حوزه این توافق  و حذف تحریم ها، راه برای ورود کالاها و خدمات در همه بخش های اقتصادی باز شده و در این راستا نیاز واحدهای تولیدی به تکنولوژی، دانش فنی  و سرمایه نیز مرتفع می شود.

از طرف دیگر بازارهای جهانی که تا امروز به روی صادرات ایران از جمله نفت، گاز و پتروشیمی  وسایر کالاها و خدمات  بسته شده بود، گشایش یافته که پیامد آن خروج این بخش ها از رکود خواهد بود. در این زمینه  صنایع  و اشتغال متأثر از آن هم از زیر فشار خارج شده  و ما در کوتاه مدت شاهد شکوفایی اقتصادی  و حیات مجدد این واحدها خواهیم بود.

از سوی دیگر آزاد شدن منابع ارزی سبب می شود که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور که بدلیل عدم تحقق درآمدهای ارزی بوجودآمده مرتفع شود که از آن جمله می توان به پروژه های عمرانی متصل به این درآمدها اشاره کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: در مجموع به نظر می رسد توافق مذکور از هر جهت به نفع مردم و کشور است  و این واقعه به نوبه خود می تواند یک شروع خوب برای کشور باشدو اتحادیه پیشکسوتان کارگری بر خود لازم می داند ضمن قدردانی مجددا از رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده که با جدیت خستگی ناپذیر علیرغم فشارهای داخلی و خارجی این مهم را در پرتو راهنمایی های مدبرانه رهبر معظم انقلاب مدیریت کرده  و به ثمر رساندند، تشکر و قدردانی کرده و آمادگی خود را برای همراهی با دولت محترم در شرایط پیش رو اعلام می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز