خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

ادغام تامین اجتماعی در بیمه سلامت مثل شنیدن آوای دهل است

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۸۲۰

یک فعال کارگری در استان قزوین با تاکید بر ماهیت عمومی و غیر دولتی سازمان تأمین اجتماعی خواستار مقابله با طرح ادغام درمان تامین اجتماعی و الحاق آن به وزارت بهداشت شد.

 «عید علی کریمی» دبیر خانه کارگر قزوین با اشاره بر ماهیت بین النسلی صندوق تامین اجتماعی به ایلنا گفت: ظاهرا هنوز تلاش‌های وزارت بهداشت برای تصاحب منابع مالی صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی ادامه دارد.

وی افزود: برای کارگران طرح پیشنهاد ادغام منابع مالی همه صندوق‌های درمانی درست مانند شنیدن آوای دهل و طبل از دور خوش است و در صورت بروز این اتفاق این جامعه 40 میلیون نفری بیمه شدگان شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی است که باید تاوان چنین خطایی را به قیمت یک عمر محرومیت پرداخت کند.

به گفته این فعال صنفی کارگری، صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی هیچ سنخیتی با سایر صندوق‌های درمانی کشور ندارد و به همین دلیل در قانون توسعه ادغام منابع و امکانات این صندوق در سازمان بیمه سلامت پیش بینی نشده است.

او با بیان اینکه ادغام شدن صندوق‌های بیمه‌ای آن هم صندوق تامین اجتماعی که بین النسلی بودن آن بر همگان روشن است به زیان کارگران است، در ادامه افزود: ظاهرا پیش آمدن فرصت تدوین برنامه ششم توسعه به گروهی از نمایندگان دولت و مجلس این فرصت را داده است تا بازهم شانس خود را برای دستیابی به امکانات سازمان تامین اجتماعی امتحان کنند.

کریمی بابیان اینکه مراکز درمانی ملکی و بخش درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از محل منابع صندوق درمانی این سازمان اداره می‌شود، گفت: تامین کنندگان اصلی این هزینه‌ها کارگرانی هستند که در زمان اشتغال خود معادل ثلث حق بیمه خود را به این صندوق پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیمه شدگان دیگر صندوق های درمانی هرگز معادل یک کارگر حداقل بگیر به صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت نکرده است که امروز وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا به نام بیمه سلامت آنها را در مزایای خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی سهیم کند.

او گفت: پرداخت هزینه تمامی بیمه‌شدگانی که از طریق صندوق های غیر از سازمان تامین اجتماعی به خدمات درمانی دسترسی دارند به نوعی برعهده دولت است و در مقابل همین شخصیت دولتی در مواجه با سازمان تامین اجتماعی بزرگترین و بدحساب‌ترین بدهکار محسوب می‌شود.

این فعال کارگری دربخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: ادغام صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت ایران به زیان کارگران تمام می‌شود چرا که در حال حاضر با وجود تمام کاستی‌ها، همچنان اعتبار صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی نسبت به سایر صندوق‌های خدمات درمانی بیشتر و خدماتی که ارائه می‌دهد گسترده‌تر است.

کریمی در خاتمه افزود: در صورتی که طرح تجمیع منابع صندوق‌های درمانی در سازمان بیمه سلامت اجرا شود، سازمان تامین اجتماعی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز