خبرگزاری کار ایران

پس از توافق میان نمایندگان کارگران با کارفرما انجام شد؛

خاتمه اعتراض کارگران پتروشیمی‌های اروند تندگویان و فجر

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۹۷۶

به دنبال توافقی که روز گذشته میان مسئولان هلدینگ خلیج فارس با نمایندگان کارگران مجتمع‌های پتروشیمی‌ اروند، تندگویان و فجر صورت گرفت، اعتراضات صنفی این کارگران خاتمه یافت.

براساس اطلاعاتی که به نقل از فعالان صنفی کارگری بندر امام در اختیار ایلنا قرار گرفته است به دنبال توافقی که روز گذشته میان نمایندگان کارگران هر سه مجتمع پتروشیمی با مسئولان هلدینگ خلیج فارس صورت گرفته است تمامی کارگران معترض به اقدامات اعتراضی خود خاتمه داده‌اند.

بصورت مشخص گفته می‌شود در این مذاکرات رئیس‌ مجتمع، رئیس و دو تن از کار‌شناسان اداره کار و حراست مجتمع با نمایندگان کارگری به بحث و مذاکره پرداخته و در ‌‌‌نهایت رضایت نمایندگان کارگری با پادرمیانی رئیس اداره کار جلب شد.

مالکیت و مدیریت مجتمع‌های پتروشیمی اروند، تندگویان و فجر به هلدینگ خلیج فارس تعلق دارد و برابر اخباری که تا پیش از این منتشر شده بود، کارگران مجتمع‌های پتروشیمی اروند، تندگویان و فجر به ترتیب برای مدت ۱۰، ۳ و ۲ روز اعتراض صنفی کرده بودند.

از قرار معلوم تمامی این اعتراضات صنفی با هدف اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش ۳۰ درصدی مزد پایه به عنوان مزایای جانبی و افزایش ۳۵ درصدی مزایای حق شیفت شب کارگران پیمانکاری این مجتمع‌ها صورت گرفته است.

طبق توافق صورت گرفته؛ قرار شد تا ۳۰ درصد افزایش حقوق مبنا تحت عنوان سایر مزایا به تمامی کارگران هر سه مجتمع معترض پرداخته شده و حق بهره‌وری این کارگران که ۲۶ – ۲۷ درصد تعیین شده بود با چانه‌زنی کارفرما و رضایت نمایندگان کارگری به ۱۰ درصد کاهش و از این ماه پرداخت خواهد شد.

در خصوص خواسته اجرای طرح‌طبقه‌بندی مشاغل نیز ظاهرا طبق توافق انجام شده زمان اجرای آن به این‌ماه (مهر ماه) موکول شده است.

به نقل از کارگرانی که نمایندگان آن‌ها در این جلسه حضور داشته‌اند در این جلسه همچنین در خصوص بخشنامه از قبل ابلاغ شده «اجرای طرح رتبه‌بندی» نیز گفتگو شد که بر این مبنا روزانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰ تومان بر پایه ثابت حقوق کارگران افزوده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز