خبرگزاری کار ایران

ادامه انتظار کارگران آریاناران برای انتخاب نماینده‌

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۰۴۱

در حالی که معوقات مزدی حدود 300 کارگر آریاناران مس سرچشمه از ابتدای ماه جاری پرداخت شده است اما این کارگران هنوز برای انتخاب نماینده صنفی معطل هستند.

این کارگران که از طریق شرکت پیمانکاری آریاناران در معدن مس سرچشمه مشغول کارند با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: در حال حاضر مهمترین نگرانی آنها از بابت تامین امنیت شغلی است.

این کارگران که ماه گذشته برای پیگیری خواسته‌های صنفی خود دست کم چند نوبت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهاد ریاست جمهوری در تهران آمده بودند: می‌گویند از ابتدای ماه جاری بدون تمدید قرارداد به کار سابق خود مشغولیم و همین مسئله باعث شده است تا نگران امنیت شغلی خود باشیم.

به گفته این کارگران نزدیک به سه ماه معوقات مزدی، تبدیل وضعیت استخدامی و برخورداری از مزایای رفاهی و مزدی کارگران قرارداد مستقیم مس سرچشمه و جلوگیری از تبدیل شدن قراردادهای کاری جدید آنها از حالت کارمعین به کار حجمی مهمترین خواسته‌های صنفی آنها در زمان مراجعه به تهران بود.

این کارگران می گویند از زمانی که آنها تهران را برای آخرین بار ترک کردند بخشی از خواسته های صنفی آنها محقق شده اما هنوز بخش عمده از این مطالبات در وضعیت مبهم قرار دارد.

برپایه این اظهارت از قرار معلوم پرداخت معوقات مزدی و منتفی شدن واگذاری این کارگران به پیمانکار جدید از جمله خواسته های صنفی برآورده شده کارگران آریاناران است اما هنوز دیگر خواسته‌های آنها  از بابت تبدیل وضعیت استخدامی و دست‌یابی به مزایای مزدی و رفاهی که به سایر کارگران قراردادی مس سرچشمه تعلق می‌گیرد؛ محقق نشده است. 

بصورت مشخص این کارگران می‌گویند که از ابتدای ماه جاری بدون امضای هیچ قرارداد جدیدی و بصورت شفاهی به کار سابق خود مشغولند اما در عمل شرایط کاری آنها از کار معین به کار حجمی تغییر کرده است.

آنها در این باره می گویند نگرانیم که به دلیل شفاهی بودن قرارداد کار امنیت شغلی‌مان هر لحظه در معرض تهدید قرار بگیرد.

کارگران آریاناران می‌گویند در این خصوص آنها امیدوارند که با ورود اداره کار هرچه زودتر بتوانند نمایندگان صنفی خود را برای مذاکره با مدیران شرکت مس و آرین‌ناران در مورد پیگیری مطالباتشان انتخاب کنند.

انتخاب نماینده در حضور ماموران اداره کار یکی از شروطی بود که کارگران آریاناران حاضر شدند در ازای تحقق آن به تجمع خود مقابل نهاد ریاست جمهوری و وزارت صنعت در تهران خاتمه دهند.

این کارگران در این باره می‌گویند: پس از  مراجعه از میان خود ۱۷ را به نمایندگی انتخاب کردیم اما ظاهرا شرکت مس سرچشمه برای فعالیت آنها شروطی را تعیین کرده‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز