خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگر ان بازنشسته کنف کار برای دریافت سنوات از یک سال گذشت

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۸۶۱

۱۳۴نفر از کارگران کارخانه «کنف کار» رشت که در شهریور ماه سال ۹۳ بازنشسته شده‌ بودند هنوز موفق به دریافت بخش زیادی ازسنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.

۱۳۴نفر از کارگران کارخانه «کنف کار» رشت که درشهریور ماه سال (۹۳) بازنشسته شده‌ بودند هنوز موفق به دریافت بخش زیادی ازسنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.

یکی از کارگران این واحد نساجی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: مجموع سنوات پایان خدمت تمامی این بازنشستگان حدود ۳ میلیارد و۱۵۰ میلیون تومان است.

وی گفت: بخشی از سنوات کارگرانی که با استفاده از تسهیلات مشاغل سخت وزیان آور بازنشسته شده‌بودند پرداخت شده و آنچه باقی مانده حدود ۹۰۰ میلیون تومان است که کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

به گفته کارگران بازنشسته کارخانه کنف کار، از مجموع ۱۳۸ کارگر کارخانه فقط ۴ کارگر در این واحد تولیدی باقی مانده‌اند که به دلیل سوابق کمتر هنوز امکان بازنشسته شدن آنها وجود ندارد و در حال حاضر این کارگران بلاتکلیف هستند.

کارگران گفتند: گروه دیگری از کارگران بازنشسته بعد از مدت‌ها دوندگی سرانجام موفق شدند در قبال سنوات پایان کار خود از کارفرما چک دریافت کنند، اما به دلیل بی‌اعتبار بودن مدت‌هاست که از زمان وصول آن می‌گذرد.

کارگران بازنشسته کنف کار تصریح کرد: خانواده‌های کارگران بازنشسته برای حق سنوات برنامه ریزی کرده‌اند اما با روالی که کارفرما در پرداخت سنوات بازنشستگان در پیش گرفته است، با طولانی شدن زمان تبدیل چک به پول، ارزش پول کارگران نیز کاهش می‌باید.

به گفته آنان، این واحد تولیدی که از شهریور ماه سال گذشته (۹۳) تاکنون به طور کامل تعطیل است ومسئولان این کارخانه همه ماشین الات این کارخانه را فروختند و آنچه باقی ماند سوله‌های خالی است که درگذشته تاصدها کارگر در آن مشغول کار بودند.

به ادعای کارگران بازنشسته، کارخانه کنف کار ظرفیت سه شیفت کاری در زمان تولید برخوردار بود وهیچ مشکلی در زمینه فروش محصولات خود نداشت اما با خصوصی سازی بی‌برنامه این واحد تعطیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز