خبرگزاری کار ایران

پاسخ منفی کارگران سیمان لوشان به پیشنهاد بازخریدی اجباری

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۵۰۰

کارگران کارخانه سیمان لوشان در تماس با ایلنا اعلام کردند که در جلسه اخیر فرمانداری رودبار به آنها مهلت داده شده است که تا پایان ماه سال جاری برای بازخریدی اجباری خود اقدام کنند.

یکی از کارگران این واحد تولیدی بابیان اینکه جلسه فرمانداری در روز یکشنبه گذشته ( پنجم مهرماه) با حضور نمایندگان آنها برگزار شده است به ایلنا گفت: در جلسه یاد شده مدیریت کارخانه گفته است که کارگران تا پایان مهرماه مهلت دارند در ازای دریافت سالی چهار ماه حق سنوات خود را بازخرید کنند.

این کارگر سیمان لوشان ادامه داد: طبق گفته مدیریت هر کارگری که بخواهد بعد از اتمام این مهلت تعیین شده برای بازخریدی مراجعه کند مطابق قانون کار تنها به وی سالی یک ماه حق سنوات پایان کار داده خواهد شد.

براساس این اظهارات کارفرمای سیمان لوشان به بهانه مستهلک بودن ساختار و فقدان توجیه اقتصادی فعالیت این واحد تولیدی را از ابتدای مهر ماه سال ۹۲ متوقف کرده است و در حال حاضر با طرح این ادعا که باید در سیمان لوشان طرح تغییر کاربری اجرا شود قصد تسویه حساب با همه کارگران را دارد.

این کارگر با بیان اینکه مسئولان شهرستان رودبار همسو بامدیر عامل کارخانه بر اجباری بودن بازخریدی کارگران سیمان لوشان تاکید دارند، یادآور شدند: پیش از این همه مسئولان شهرستان رودبار از کارگران سیمان لوشان از کارگران حمایت می‌کردند اما ظاهرا به دلیل ارتباطاتی که کارفرما سیمان لوشان با دستگاهای دولتی وجود دارد در حال حاضر نظر مسئولان مسئولان شهرستان رودبار نسبت به آنها بی‌تفاوت شده‌اند.

وی بابیان اینکه او دیگر همکارانش در سیمان لوشان مخالف تسویه حساب هستند، درباره دلایل مخالفتشان گفت: اگر فعالیت سیمان لوشان متوقف نشده بود، کارگران رسمی و قرار دادی این واحد صنعتی به مرور می‌توانستند از مزایای سخت و زیان آور بودن شغل خود برای بازنشستگی پیش از موعد استفاده می‌کردند.

این کارگر سیمان لوشان گفت: در حال حاضر هر کدام از کارگران این واحد صنعتی بین  ۱۰ تا ۱۸ سال سابقه کار دارند که به دلیل وقفه ایجاد شده دیگر امکان بازنشستگی زودهنگام آنها وجود ندارد.

این کارگر سیمان لوشان در عین حال از پرداخت نشدن  ۱۰ ماه معوقات مزدی خود و همکارانش خبر داد و گفت: همه ما خواستار بازگشایی کارخانه و بازگشت به کار هستیم.

وی افزود: دولت نباید نسبت به وضعیت وخیم اقتصادی کارگران بیکار این کارخانه بی‌تفاوت باشد و اگر برنامه‌ای برای تغییر این وضعیت دارد، باید در این راه از کارگران این کارخانه استفاده کند.

به ادعای کارگران کارخانه سیمان لوشان، کارگران در این مدت برای باز گشایی کارخانه تجمعات متعددی را در مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان گیلان و حتی تهران برگزار کرده‌اند که تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و کسی صدای آنها را نشنیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز