خبرگزاری کار ایران

در شهرستان اسلامشهر انجام شد؛

تعویق حقوق ۱۰۰کارگر «سدید ریخته گر» به ۸ ماه رسید

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۷۳۱

منابع خبری ایلنا در کارخانه «سدید ریخته گر»، از تعویق ۸ ماه حقوق حدود ۱۰۰ کارگر این کارخانه به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی ذکر می‌شود، خبر دادند.

کارگران این کارخانه گزارش کردند؛ کارفرمای کارخانه سدید ریخته گر از بهمن ماه سال گذشته (۹۳) به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را ندارد. این کارگران در ۸ ماه گذشته مبلغ بسیار ناچیزی را بصورت علی‌الحساب دریافت کرده‌ بودند.

به گفته کارگران کارخانه سدید ریخته گر علاوه بر حقوق، بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه از جانب کارفرماست بطوری که این کارگاه بدهی زیادی به تامین اجتماعی بدهکار است.

به ادعای کارگران، مشکلات کارخانه و کارگران از چند سال پیش، زمانی آغاز شد که این واحد تولیدی از بنیاد صدوق به بخش خصوصی انتقال یافت.

طبق اظهارات آنان، یکی از عوامل بروز مشکلات نقدینگی در این واحد طولانی شدن روند تولید هر قلطک است. «برای تولید این محصول حدود ۴ ماه وقت صرف می‌شود. بعد از آن بیش از یک ماه (در صورت خوش حسابی مشتری) طول می‌کشد که پولش نقد شود.»

به گفته آنان؛ با وجود آنکه کارگران امیدوارند با حمایت دولت مشکلات این واحد تولیدی مرتفع شود و در شرایطی که همه مسئولان استانی و شهرستانی از مشکلات کارگران سدید ریخته گر باخبرند اما هنوز بی‌تفاوتی‌ کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز