خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت کار:

تدوین ۱۰ برنامه اصلاح ساختار تشکل‌های کارفرمایی و کارگری

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۹۷۸

سید حسن هفده تن گفت: طرح جدید نظام طبقه بندی مشاغل از مهم‌ترین این طرح هاست که امسال با اجرای داوطلبانه و آزمایشی در چند واحد تولیدی دارای محصولات دانش بنیان، فراگیر خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت «سید حسن هفده تن» در نشست هم اندیشی با معاونین روابط کار استان سمنان که در محل اداره تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی استان سمنان برگزار شد از تدوین ۱۰ برنامه ویژه اصلاح ساختاری روابط کار و تشکل‌های کارفرمایی و کارگری خبر داد.

وی افزود: طرح جدید نظام طبقه بندی مشاغل از مهم‌ترین این طرح هاست که امسال با اجرای داوطلبانه و آزمایشی در چند واحد تولیدی دارای محصولات دانش بنیان، فراگیر خواهد شد.

وی تغییر نگاه صرف حمایتی و کسب درآمد مالی به درآمد زایی جدید با استفاده از ظرفیت‌های رقابتی هر استان را از رویکردهای این برنامه برشمرد.

وی از پیگیری ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به امور بهداشتی و درمانی کارگران مشاغل پر خطر نیز خبر داد و افزود: کارگران معادن ذغال سنگ در صدر این حمایت‌ها قرار می‌گیرند تا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مخاطرات شغلی محفوظ باشند.

هفده تن افزود: اگر شادابی، ‌نشاط و لذت در زندگی مردم نباشد باید بدانیم که ما درست عمل نکردیم و کشور ایران با منابع طبیعی و منابع انسانی گسترده باید جایگاهی بالا‌تر داشته باشد.

وی با بیان اینکه رویکردهای روابط کار را تغییر داده‌ایم افزود: ‌یک رویکرد ما نگاه به کارگر بود. حفظ، ‌ صیانت، ‌ کرامت و ارتقا‍ معیشت نیروی کاراولین و اصلیترین سیاست ما بوده و هست.

معاون روابط کار تاکید کرد: ما رویکرد توانمند سازی نیروی کار را نیز در پیش گرفتیم و منظور ما از توانمند سازی این است که به نیروی کار مهارت‌های لازم را آموزش دهیم که کارفرما دنبال کارگر باشد.

وی افزود: ‌کمک به رفع موانع تولید رویکرد دیگر ماست چرا که امروز عرضه و تقاضای نیروی کار به هم خورده و این ناشی از مشکلات اقتصادی کشور است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر سه جانبه گرایی خاطر نشان کرد: ‌ ما اعتقاد داریم تضارب آرا با شرکای اجتماعی دولت باعث افزایش تصمیمات دولت می‌شود.

وی تاکید کرد: ‌اگر سیستم خود بازرسی کار بتواند موفق باشد، ‌حوادث ناشی از کار کم می‌شود و به این ترتیب از هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی و به تبع آن هزینه‌های کشور کاهش می‌یابد.

مهندس هفده تن همچنین امروز در نشست هم اندیشی تشکل‌های مدنی کارو کارگری استان سمنان نیز شرکت کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در این نشست با اشاره به فعالیت افزون بر ۱۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان گفت: این تشکل‌ها در کنار شوراهای اسلامی کارگری واحد‌های صنعتی مسائل صنفی را بصورت مستمر پیگیری می‌کنند.

به گفته اسماعیل غنیان، پارسال تعداد این تشکل‌ها ۹۶ تشکل بود که امسال به ۱۰۹ تشکل افزایش یافته است.

امروز همچنین با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفتر تشکل‌های مدنی کارگری و کارفرمایی استان سمنان راه اندازی شد.

شایان ذکر است دکتر غنیان مدیر کل اداره تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در این جلسه با تشریح ظرفیت‌های استان سمنان بر همکاری‌های همه جانبه اداره کل برای رونق اشتغال در این استان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز