خبرگزاری کار ایران

عضو کمسیون اجتماعی مجلس:

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه بیمه‌های اجتماعی عملکرد مثبتی دارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۶۸۷

نماینده مردم تبریز درباره عملکرد دوساله وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد مدیریت این وزارتخانه چه در حوزه­های اجتماعی و چه در بیمه ­های اجتماعی و تعاون مثبت بوده است.

«محمد اسماعیل سعیدی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: باتوجه به جمع بندی که شخص وزیر کار سال گذشته درباره مشکلات تعاونی­­­ها داشت و نیز با توجه به تاکیدی که از سوی وزارتخانه متبوع وی در مورد تعیین تکلیف لایحه تعیین حدود اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده بود، مسئولان این وزارتخانه در یک سال گذشته همکاری و تعامل بسیار نزدیکی با کمیسیون اجتماعی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا مجلس منتظر است که به زودی با روشن شدن تکلیف این لایحه در صحن علنی مجلس بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برطرف شود.

نماینده تبریز همچنین در مورد عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: هر چند در هر حوزه ای ضعف ها و کاستی هایی وجود دارد اما در کل عملکرد سازمان مثبت  بوده است.

سعیدی افزود: سازمان فنی حرفه­­ای در کشور در کنار سازمان تامین اجتماعی یکی از وظایف کلیدی در تنظیم مناسبات روابط کار و حمایت‌های اجتماعی از نیروی کار را انجام می‌دهد و معتقدیم که به ساختاری که در فصل پنجم قانون کار برای آموزش نیروی انسانی پیش بینی شده است در حکم یک الگوی بی‌نقص تلقی می‌شود.

وی همچنین درباره بانک توسعه تعاون گفت: بطور کلی از سال گذشته که بانک مرکزی اجرای سیاست‌های انقباضی را در پیش گرفت زیاد از عملکرد بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات راضی نیستیم اما بانک توسعه تعاون با تکیه بر وظیفه ذاتی خود و در جهت آن وظیفه و حمایت از بخش تعاون عملکرد خوبی داشت   

عضو کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در خصوص بیمه های اجتماعی و جمعیت تحت پوششان مطلع هستیم که صنعت بیمه کشور با مشکلات متعددی رو بروست گفت: بحث رقابت و بحث پوشش بیمه ای که بایستی جمعیت کشور از آن برخوردار شوند و بحث نقدینگی و تکالیفی که برعهده دستگاه ها مخصوصا سازمان تامین اجتماعی گذاشته شده مستلزم تامین نقدینگی است.

وی ادامه داد: با این حال گزارش منتشر شده نشان می دهد که مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر گسترش پوشش‌های بیمه های اجتماعی هستند و فکر می‌کنیم که اقدامات انجام شده تا همین حدود مثبت بوده است.

سعیدی در بخش بیمه سلامت افزود: همانگونه که دولت تعهداتش را بخوبی در طرح تحول سلامت انجام می دهد در بخش بیمه سلامت و انتظاراتی که در این بخش نیز انتظار می­ رود که به تکالیفش و تعهداتش عمل کند و لذا ضروری است تا به غیر از مسئولان وزارت کار و سازمان‌های تابعه آن سایر مسئولان دولتی نیز پیگیر برطرف شدن مشکلات مالی این طرح باشند.

سعیدی درباره بخش درمان و مشارکت در طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح توانسته بخشی از مشکلات را تحت پوشش قرار داده اما از طرف دیگر صندق‌های بیمه‌‌ای در مقابل تعهداتی ایجاد شده از توانایی کافی برخوردار نیستند و این ظیفه دولت است تا به جای هزینه کردن از محل منابع سازمان تامین اجتماعی، بار مالی اجرای طرح تحول نظام سلامت را پیش بینی کند.

وی همچنین بازگرداندن سازمان تامین اجتماعی به مسیر اصلی فعالیت‌هایش را از دیگر اقدامات مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم دانست و با اشاره به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت‌های گذشته  گفت: اکنون که انسجامی در سازمان ایجاد شده  دولت باید برنامه ریزی کند و بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی که مبلغ بالایی نیز هست پرداخت کند.

این نماینده مجلس همچنین درخصوص عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه آسیب­های اجتماعی و رسیدگی به مراکز بهزیستی افزود: شواهد نشان می‌دهد که در دو سال گذشته اقدامات مثبتی صورت گرفته اما در ارتباط  با واگذاری بخشی از این امور به بخش خصوصی وزارت خانه نتوانسته کار مثبتی انجام دهد زیرا در بحث کمپ‌ها و مشکلات موجود در جامعه  بدون مشارکت مردم این معضل به سرانجام درستی نمی ­رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز