خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران پتروشیمی بسپاران در دومین روز خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۵۶۰

به گفته فعالان صنفی کارگری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام، اعتراض صنفی کارگران پیمانکاری پتروشیمی بسپاران در دومین روز خود خاتمه یافت.

براساس اخباری که به نقل از این کارگران معترض در اختیار ایلنا قرار گرفته است، ساعتی پیش معترضان با وعده مدیریت پتروشیمی به کار سابق خود بازگشتند.

از قرار معلوم به دنبال استمرار تجمع روز گذشته، صبح امروز مدیریت «پتروشیمی بسپاران» که از زیر مجموعه‌های «مجتمع پتروشمی بندر امام» محسوب می‌شود با کارگران معترض در خصوص پیگیری خواسته‌های صنفی آن‌ها گفتگو می‌کند.

بصورت مشخص گفته می‌شود که در این جلسه مدیریت پتروشمی بسپاران پس از شنیدن گفته‌های کارگران و مشاهده مستندات آن‌ها به وعده داده است که به پیمانکار دستور پرداخت مزایای کسر شده را خواهد داد.

معترضان که شمار آن‌ها در حدود ۱۰۰ کارگر برآورد می‌شود از طریق شرکت پیمانکاری فریمکو در واحد تعمیرات و نگهداری پتروشیمی بسپاران مشغول کارند.

این کارگران از روز گذشته در اعتراض به کسر شدن بخشی از مزایای مزدی خود در محل کار به صورت آرام تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

فعالان صنفی کارگری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در مورد علت برپایی این تجمع اعتراضی گفتند: از قرار معلوم در محاسبه دستمزد مرداد ماه کارگران معترض مبلغی که تاپیش از این از سوی پیمانکار بابت سایر مزایا به آن‌ها تعلق می‌گرفت کسر شده است.

در رابطه با دلیل این کاهش مزدی گفته می‌شود: سال گذشته مدیریت مجتمع پتروشیمی بندرامام در مقام کارفرمای اصلی تصمیم گرفت تا مزایای مزدی و حق شب‌کاری کارگران شاغل در واحدهای مختلف این مجتمع را به ترتیب معادل ۳۰ و ۳۵ درصد مزد پایه افزایش دهد و در ‌‌نهایت این افزایش از دی ماه سال گذشته عملیاتی شد و در نتیجه دستمزد کارگران پیمانکاری شرکت‌های مختلف مجتمع پتروشیمی بندر امام افزایش یافت اما به تازگی شنیده می‌شود که پیمانکار قصد دارد در ازاء این افزایش مزدی، پرداخت مبلغی را که تا پیش از این با مزایای مزدی نامیده می‌شد را متوقف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز