خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره کار خوزستان خبر داد:

پی گیری قضایی مقصران احتمالی پتروشیمی مارون در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۲۶۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در خصوص پیگیری قضایی حوادث اخیر کار در پتروشیمی‌های مارون و اروند توضیحاتی را داد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، «هوشمند صفایی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در باره آخرین وضعیت پیگیری قضایی پرونده حادثه آتشسوزی روز نهم تیرماه پتروشیمی مارون که به مرگ «شهرام محمدی» از کارگران شاغل در این مجتمع پتروشیمی منجر شد گفت: چند روز بعد گزارش حادثه را به دادگاه فرستادیم  و تاکنون یک جلسه از دادگاه درباره مقصران این حادثه برگزار شده است».

این مقام مسئول که پیشتر در گفتگو با رسانه‌ها مسئولان پتروشیمی مارون را مقصر حادثه منجر به  مرگ «شهرام محمدی» دانسته بود در این باره گفت: البته دادگاه فعلا در حال بررسی موضوع است و جلسات دیگری هم برگزار خواهد کرد با این حال هرچند اداره کار در این دادگاه حضور ندارد اما گزارش کارشناسی مورد استناداین دادگاه را بازرسی اداره کار تنظیم کرده است.

وی همچنین در خصوص حادثه اخیر گازگرفتگی که در روز ششم شهریور ماه باعث کشته و مسموم  شدن دو نفر از کارگران پتروشیمی اروند شده بود، گفت: خوشبختانه وضعیت کارگران مسموم رو به بهبودی است اما در عین حال مراجع قضایی در حال پی گیری ماجرا هستند.

صفایی افزود: اداره کار استان خوطستان نیز در حال تهیه گزارش حادثه پتروشیمی بندر امام است و به محض نهایی شدن ، جزئیات گزارش این حادثه اعلام می شود.

وی همچنین در خصوص  آمار حوادث کار در استان خوزستان گفتک حوادث کار در خوزستان کاهش پیدا کرده است. برای این موضوع بازرسی‌های‌مان را افزایش داده‌ایم. البته خوزستان یک استان کارگری است و صنایع مهمی در آن حضور دارند و نمی‌توان آمار حوادث کار را در این استان به صفر رساند.

رئیس اداره کار استان خوزستان درباره کارهایی که اداره کار استان برای کاهش حوادث کار انجام داده است، اظهار کرد: «آموزش‌هایی که باید می‌دادیم را ارائه داده‌ایم. صاحبان صنایع و مدیران نیز باید همت کنند تا سطح استانداردهای «اچ اس سی» را در مراکز تحت مدیریت خود بالا ببرند. البته الان هم در همه مراکز فعال در استان مدیر ایمنی و بهداشت حضور دارد و کمیته ایمنی هم در کارخانه‌ها تشکیل می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز