خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته:

تغییر شیوه محاسبه هزینه‌های بازنشستگی سخت و زیان آور به زیان بیمه‌شدگان است

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۲۳۶

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از اقدام اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص استفساریه اخیر ماده 76 قانون تامین اجتماعی انتقاد کرد.

«علی اصغر بیات» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: مجلس در در استفساریه اخیر خود بدون در نظر گرفتن منافع بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در مورد پرداخت هزینه های مربوط به بازنشستگی پیش از موعد کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان آور تصمیم گیری کرده است.

وی بابیان اینکه در نهایت جامعه بیمه شدگان بازنشسته و از کارافتاده از این تغییرات جدید زیان خواهند دید افزود: در جلسه علنی روز گذشته  مجلس شورای اسلامی، موضوع بررسی دو فوریت طرح استفساریه جزء 6 بند (ب) تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت که نهایت نتیجه این جلسه به سود بیمه شدگان تامین اجتماعی نبود.

این مقام صنفی  افزود: با توجه به بار مالی که این تبصره برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد می‌کند، قانون گذار مقرر کرده است که کارفرما باید 4 درصد حق بیمه بیشتر برای اینگونه مشاغل بپردازد. علاوه بر آن، مقرر شده است افرادی که قبل از تصویب قانون مذبور در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار بوده اند، پس از بازنشستگی کارفرما موظف است 4 درصد مستمری مربوط به سنوات قبل از تصویب قانون را یکجا به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.

بیات تصریح کرد :در صورت تصویب نهایی این طرح کارفرما موظف است نسبت به سال های خدمت کارگر فقط 4 درصد مستمری به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز