خبرگزاری کار ایران

بدقولی کارفرما سیمان کارون اعتراض کارگران را به روز چهاردهم کشاند

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۵۷۹

اعتراض صنفی نزدیک به 500 کارگر سیمان کارون در پی بی‌نتیجه ماندن وعده های کارفرما در پرداخت مطالبات کارگران امروز شنبه(20) به چهاردهمین روز متوالی وارد شد.

براساس اطلاعاتی که از سوی منابع کارگری این کارخانه در اختیار ایلنا قرار گرفته است ؛ قرار بود روز گذشته (19 تیر ماه ) طبق وعده ای که پیشتر کارفرما درحضور فرماندار به کارگران داده بود بخشی از مطالبات کارگران پرداخت شود.

کارگران این واحد صنعتی می‌گویند برهمین اساس همکاران واحد مکانیک روز گذشته آماده بودند تا با پایان یافتن اعتراض 13 روزه  همکاران خود تعمیرات کارخانه را  برای مدت یک ماه آغاز کنند اما زمانی که متوجه شدند وعده های کارفرما محقق  شدنی نیست مجددا به اعتراض صنفی خود ادامه دادند.

کارگران معترض سیمان کارون از بخش‌های مکانیک ،بهربرداری ،اداری ، تولید ، فنی وسایر بخشها هستند که سه ماه است که حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند وبه همین دلیل از صبح  روز شنبه (ششم تیرماه) همزمان با آغاز فصل  تعمیرات سالیانه دست از کار کشیده وهر روز در محوطه کارخانه تجمع می کنند.

معترضان در عین حال مدعی هستند که کارفرما با ایجاد دو دستگی در بین کارگران سعی دارد آخرین حربه های خود را در شکستن اعتصاب کارگران سیمان کارون بکار گیرد.

به ادعای کارگران سیمان کارون همه مسئولان بویژه مسئولان استان و شهرستانی از موضوع اعتصاب کارگران قرار دادی و رسمی سیمان کارون با خبرند اما تاکنون مطالبات آنها بر زمین مانده است.

این کارگران می‌گویند ما به دنبال تامین هزینه زندگی خانواده‌های‌مان هستیم و از مسئولان استان خوزستان انتظار داریم که مشکلات زندگی بدون دریافت سه ماه حقوق را درک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز