خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد دیه کشور:

350 هزار نفر برای حوادث کار زندانی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۶۸۶

به گفته نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه و مستشار دیوان عالی کشور درحال حاضر نزدیک به 350 هزار زندانی به خاطر جرایم غیرعمد ناشی از حوادث کارگاهی در زندان هستند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا «علی اکبر یساقی» شب گذشته با اعلام این خبر در در جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد کهگیلویه و بویراحمد، در یاسوج افزود: گفت در حال حاضر حدود 850 نفر از زندانیان به دلیل ارتکاب جرائم غیر عمد زندانی هستند.

وی بابیان اینکه هشت هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد در کشور نیازمندکمک های مالی برای آزادی از زندان هستند که بدهی آنها بیش از 800 میلیارد تومان است ادامه داد: این افراد کسانی هستند که به خاطر جرایم غیرعمد شامل تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، بدهکاران مهریه و جرایم مختلف متفرقه در زندان هستند.

یساقی ابراز داشت: از تعداد 800 هزار زندانی جرایم غیر عمد در کشور حدود 350 هزار نفر را زندانیان حوادث کارگاهی ناشی از بی احتیاطی، بی مبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی تشکیل می دهند.

وی ابراز داشت:یکهزارو100 نفر نیز به خاطر جرایم ناشی از تصادفات رانندگی غیرعمد در زندان بسر می برند.

یساقی عنوان کرد: از مجموع جرایم غیرعمد سه هزار و500 نفر به خاطر بی مبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی روانه زندان های کشور شده اند.

وی ادامه داد: زندانیان مهریه به خاطر مسایلی همچون ثبت مهریه بالا هنگام عقد و ناآگاهی نسبت به قانون راجب این موضوع هم اینک در زندان به سر می برند.

یساقی گفت: پارسال هشت هزار و 500 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های کشور با بیش از چهار هزار میلیارد ریال آزاد شدند.

وی اضافه کرد: از آغاز فعالیت ستاد دیه کشور در 25 سال گذشته تاکنون 85 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور از زندان آزاد شده اند.

مدیرکل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت:امسال 240 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان هستندکه منتظر کمک های مردمی و ستاد دیه برای آزادی از زندان هستند.

غلامرضا مزارعی افزود: از عمده ترین جرایم این تعداد زندانی غیرعمد بی توجهی به علایم راهنمایی و رانندگی و مهریه های بالا بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته یکهزار و 633 زندانی جرایم غیر عمد از زندان های این استان ازاد شدند که کل بدهی این افراد 72 میلیارد تومان بوده است.

مزارعی عنوان کرد: ستاد مردمی دیه کهگیلویه و بویراحمد 46 میلیارد تومان از این مبلغ را از شاکیان گذشت گرفت و مابقی را با همکاری استانداری، کمیته امداد و سایر نهادهای اجرایی این استان پرداخت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز