خبرگزاری کار ایران

از روز شنبه ادامه دارد:

ممنوع‌الورود شدن کارگر قدیمی پتروشیمی رازی به محل کارش

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۴۲۳

فعالان صنفی کارگری بندر امام می‌گویند به دستور کارفرمای پتروشیمی رازی نگهبانی این مجتمع از روز گذشته تاکنون جلوی مانع ورود یکی از کارگران باسابقه این مجتمع پتروشیمی شده‌است.

براساس اطلاعاتی که توسط منابع خبری ایلنا بدست آمده است آقای «غلامحسین حیدری» کارگر واحد تعمیرات و نگهداری پتروشیمی رازی و از اعضای اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بندر امام از ورود به محل کار خود منع شده است.

به گفته کارگرانی که این خبر را به ایلنا داده‌اند دلیل ممانعت از حضور این فعال کارگری مباحثه اخیر وی با یکی از عوامل کارفرما بوده است.

براساس این اطلاعات آقای حیدری در روز چهارشنبه گذشته (11 تیر ماه) تلاش می کند تا نظر مثبت کارفرما را برای تغییر شرایط کاری کارگر دیگری به دلیل انجام کار سخت و زیان آور از ناحیه دیسک کمر دچار آسیب شده بود را جلب کند.

به نقل از منابغ ایلنا این گفتگو در همان روز چهارشنبه بدون دستیابی به ‌نتیجه مورد نظر خاتمه می‌باید اما از قرار معلوم پایان این مباحثه تنها به عدم موافقت کارفرما با تغییر شرایط شغلی کارگری که براثر عئارض شغلی دچار نقص  بدنی شده محدود نمی‌شود و در در نهایت باعث ممنوع‌الورود شدن آقای حیدری به محل کارش می شود.

فعالان صنفی کارگری با یادآوری محکومیت تعلیقی آقای حیدری در راتباط با انجام فعالیت‌های صنفی کارگری مدعی‌هستند که دلیل جلوگیری از حضور این کارگر باسابقه پتروشیمی رازی نمی تواند با این مسئله بی‌ارتباط بوده باشد.

در همین رابطه دکتر «قمر» فرماندار بندر ماهشهر به ایلنا گفت که از روز گذشته از خبر ممنوع الورود شدن آقای حیدری مطلع شده است و تلاش می کند تا اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

به گفته این مقام اجرایی از ظاهرا آقای حیدری طی نامه‌ای نهاد فرمانداری را از اتفاقی که افتاده مطلع کرده است و آنها با شناخت مثبتی که از وی دارند تلاش خواهند کرد تا پس از تحقیق امکان بازگشت به کار وی را فراهم کنند.

فرماندرا بندرماهشهر گفت: این مسئله در چارچوب روابط کار اتفاق افتاده است و امیدواریم که هرچه زودتر مرتفع شود اما چنانچه لازم باشد برای رسیدگی به این اختلاف از ظرفیت‌های  مراجع حل اختلاف ادارات کاری که در بیرون و درون  منطقه ویژه بندر امام  قرار دارند استفاده می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز