خبرگزاری کار ایران

معطلی 100 کارگر اخراجی سد «تنگ سرخ » برای تسویه حساب

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۵۹۸

با گذشت 8 ماه از اخراج 100نفر از کارگران پروژه سد «تنگ سرخ» در شیراز، هنوز کارفرما مطالبات حقوقی،عیدی و حق سنوات کارگران اخراجی را پرداخت نکرده است.

به گزارش ایلنا در فاصله بهمن ماه تا پایان اسفند سال گذشته 100 نفر  از کارگران  پروژه سد «تنگ سرخ»شیراز در استان فارس  پس از اتمام اعتبار  قراردادهای  کارشان اخراج شدند و گفته می شود که در حال حاضر فقط 25 کارگر تحت عنوان نگهبان مشغول محافظت از اموال سد هستند اما این کارگران نیز مانند دیگر همکاران تعدیل شده خود بابت معوقات مزدی از کارفرما طلبکارند.

یکی از این کارگران در این باره به ایلنا گفت: با وجود آنکه کارگران بیکار شده با طرح شکایت در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیراز   پی‌گیر مطالبات معوقه خود شده‌اند اما کارفرما به بهانه مشکلات مالی اعتنایی به پرداخت مطالبات کارگران شاغل و اخراجی نمی کند.

وی افزود: مجموع مطالبات کارگران این پروژه عمرانی حدود یک میلیاردو 200 میلیون تومان است که کارفرما در زمان اشتغال آنان هر ماه وعده می‌داد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت کند، اما نه تنها  مطالبات حقوقی و سنواتی آنان برقرار نشد بلکه پس از چندی شغل‌شان را نیز از دست دادند.

طبق ادعای کارگران سد تنگه سرخ ،ادامه ساخت این پروژه عمرانی   هم اکنون به دلیل مشکلات زیست محیطی از سوی اداره محیط زیست متوقف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز