خبرگزاری کار ایران

کشته شدن 1200 کارگر در قطر

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۲۱۶

بعد از اتفاقات رخ داده در خصوص دستگیری مقامات ارشد فیفا بر سر مسائل مالی و دریافت رشوه از سوی مقامات کشورها برای دادن میزبانی جام جهانی اکنون بحث بد رفتاری با کارگران در کشور قطر مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از یورو نیوز گزارشات بد رفتاری مقامات قطری با کارگران بیش از پیش مطرح  شده است و همین امر سبب شده که استخبارات قطر نظارت ویژه ای بر روی کارگرانی که قصد خروج از کشور را دارند داشته باشد.

اولین بار در سال 2013 گزارشاتی در خصوص بد رفتاری با کارگران نپالی و هندی از سوی کنفدراسیون های جهانی کارگران منتشر شد.

این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس برای کسب میزبانی بزرگترین رویداد فوتبال جهان مجبور به احداث تاسیسات زیر ساختی ، بهداشتی و مسکونی شد.

بنا بر اعلام مقامات وزارت کار قطر  تعداد یک میلیون و 400 هزار نفر کارگر خارجی در این کشور مشغول به کار هستند و بیشتر آنها اتباع نپال،هند و بنگلادش هستند.

اما علت توجه افکار عمومی و خصوصا سندیکاهای بین المللی کارگری به قطر، آمار اعلام شده از سوی سفارت دو کشور نپال و هند است.

درحالیکه اتباع این کشورها، 60 درصد جمعیت کارگری قطر را تشکیل می دهند مسولان سفارت این دو کشور اعلام کرده اند که در سال 2013 تعداد 1200 نفر کارگر با تبعیت هندی و نپال در اثر سوانح در حین کار کشته شده اند.

"تیم نونان" از اعضای کنفدراسیون بین المللی در گفتگو با خبرنگار یورو نیوز تصریح کرد : علاوه بر آمار فوت وحشتناک کارگران در قطر گزارش های مستندی نیز در خصوص بد رفتاری پیمانکاران وجود دارد.

وی افزود:نکته جالب توجه این است که برخی از این شرکتهای پیمانکاری خارجی و یا چند ملیتی هستند و با توجه به اینکه می دانند مقامات قطری هیچ نظارتی بر رفتار آنها ندارند بدترین شرایط کار را برای کارگران به وجود آورده اند و حتی ساعات استراحت ظهر آنها را نیز محدود کرده اند.

نونان به شرایط خاص آب و هوایی قطر اشاره کرد و گفت کار کردن در آن دما و با رطوبت زیاد بسیار سخت است اما پیمانکاران هیچ گونه فوق العاده ای بابت شرایط سخت به آنها نمی دهند از سوی دیگر دستمزد متوسط آنها را نیز پایین آورده اند.

عضو سندیکای کارگری از تمام مقاماتی که دارای قدرت اجرایی هستند خواست که میزبانی جام جهانی را از کشور قطر به سبب زیر پا گذاشتن حقوق کارگران پس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز