خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه مزد معوقه:

کارگران معدن شماره ۴ سنگ‌آهن سیرجان مقابل اداره کار تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۹۱۷

منابع کارگری در سیرجان از تجمع اعتراضی بیش از 200 نفر از کارگران شرکت معدنی شهسوار ماشین در مقابل اداره کار این شهر خبر می دهند.این کارگران که صبح امروز دوشنبه 25 خردادماه ،در مقابل اداره کار تجمع کرده اند،به تعویق سه ماهه در پرداخت مطالبات حقوقی خود معترض هستند.

با گذشت حدود سه ماه از شروع سال جدید،این کارگران هنوز موفق به دریافت حقوق اسفند 93و فروردین و اردیبهشت 94 نشده اند.کارگران می گویند در طول دو ماه گذشته به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه کارگران توسط این شرکت پیمانکاری،دفترچه های بیمه آنها تمدید نشده و از این بابت کارگران در پرداخت هزینه‌های درمانی خود دچار مشکل شده اند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع اعتراضی امروز درباره دلایل اعتراض صنفی خود گفت: در یک ماهه گذشته چندبار در مقابل فرمانداری و اداره کار جمع شدیم اما هربار با وعده اینکه به زودی مطالبات معوقه پرداخت می شود به خانه برگشتیم اما متاسفانه هنوز هیچکس به وضعیت ما رسیدگی نکرده است.

وی ادامه داد: پس از تجمع امروز اداره کار اعلام کرده طی صحبتی که با کارفرمای اصلی یعنی سنگ آهن سیرجان داشته ،قرار است تا پایان هفته حقوق یک ماه یعنی اسفند ماه پرداخت شود که در مقابل ما هم اعلام کردیم که اگر قرار بر پرداخت حقوق باشد باید حداقل همان سه ماه را پرداخت کنند و به وضعیت تمدید دفترچه های بیمه هم رسیدگی شود.

گفتنی است این کارگران به همراه کارگران شرکت پیمانکاری فتح جنوب شرق که آنها هم دارای معوقات حقوقی مشابهی هستند، در معادن دو و چهار معدن گل گهر سیرجان مشغول به کارند و از اسفند ماه سال گذشته بارها نسبت به عدم دریافت معوقات حقوقی خود اعتراض کرده اند.

پرداخت دوماه حقوق تا آخر هفته

در همین رابطه، «مجتبی‌آذرپیرا» رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیرجان،در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که قرار است دوماه از حقوق کارگران به آنها پرداخت شود گفت: اداره کار در مذاکره ای که با کارفرمای اصلی یعنی سنگ آهن سیرجان داشته،از مسولین این شرکت قول گرفته تا پایان هفته دو ماه از معوقات حقوقی کارگران یعنی ماههای اسفند و فروردین تسویه و مشکلات بیمه ای آنها هم حل شود.

وی گفت: مسولین سنگ آهن سیرجان اعلام کرده اند، به دلیل مشکلاتی که در فروش سنگ آهن وجود دارد شاید نتوانند سه ماه حقوق را به یکباره پرداخت کنند اما قطعا تا پایان هفته دو ماه از حقوق معوقه را به همراه بیمه ها پرداخت خواهند کرد.

به گفته رییس اداره کار سیرجان، درصورتیکه طبق وعده داده شده،دو ماه از حقوق کارگران از سوی پیمانکار پرداخت نشود اداره کار از طریق مراجع قضایی پیگیر موضوع خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز