خبرگزاری کار ایران

حق بیمه 150 کارگر کشتی‌‌های لایروب 36 ماه پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۷۴۳

حق بیمه 150 کارگر شاغل در کشتی های لایروب شرکت نگین سبز خاورمیانه نزدیک به 36 ماه است که به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است. کارگران نگران ایجاد فاصله در سوابق بیمه‌ای‌شان و به تبع ایجاد مشکل در هنگام بازنشستگی هستند.

به گزارش ایلنا، حق بیمه تامین اجتماعی150 نفر از کارگران نگین‌سبز خاورمیانه که در کشتی های لایروب اسکله بندر شهید رجایی فعالیت می کنند در دو مقطع زمانی به حساب تامین اجتماعی پرداخت نشده است. کارگران می‌گویند با وجود پی گیری های مکرر برای حل مشکلات بیمه‌ای نه کارفرما و نه تامین اجتماعی شعبه یک بندر عباس  هیچ تلاشی برای رفع مشکل  انجام نداده‌اند.

بنا بر این گزارش، پرداخت نشدن حق بیمه در مرحله نخست از ابتدای مرداد ماه سال ۹۰ تا پایان اسفندماه‌‌ همان سال و در مرحله دوم از ابتدای دی‌ماه سال ۹۱ تاکنون حق بیمه کارگران از حقوق آن‌ها کسر اما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

به گفته  کارگران شرکت نگین سبز، آنان پس از استعلام از شعبه یک تامین اجتماعی بندر عباس متوجه تخلف کارفرما شده‌اند و مراتب اعتراض خود را به اداره تامین اجتماعی محل کار و نیز به مدیریت شرکت نگین سبز بندرعباس اعلام کرده‌اند.

شرکت نگین سبز در مقام پیمانکار به کارگران گفته است در حال حاضر مشکلی از بابت تامین هزینه‌های حق بیمه ندارد  اما تامین اجتماعی شعبه یک بندر عباس به دلیل نامشخص بودن وضعیت قرارداد کار این شرکت با سازمان بنادر و دریانوردی از پذیرش لیست بیمه کارگران خودداری می‌کند.

در این شرایط کارگران می‌گویند زیان این پیچیدگی اداری مستقیما متوجه آنان خواهد شد.

کارگران با بیان اینکه کارفرما مدعی است هر ماه بیمه کارگران را به تامین اجتماعی شعبه یک بندر عباس پرداخت کرده است، درباره پاسخ تامین اجتماعی به آنان می‌گویند: تامین اجتماعی می گوید شرکت نگین سبز خاورمیانه باید نمونه قرار داد خود با سازمان بنادر و دریانوردی را برای سازمان تامین اجتماعی ارسال کند تا ما لیست بیمه ای کارگران را بپذیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز