خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه در واکنش به تعطیلی موقت کارخانه

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۸۳۱

جمعی از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به تعطیلی موقت این واحد تولیدی به دلیل انباشت بدهی به نهادهای دولتی و تبعا نگرانی از آینده شغلی‌شان صبح امروز مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه نیشکر هفت تپه با اشاره به اشتغال حدود ۲۰۰ کارگر پیش از تعطیلی موقت این واحد تولیدی به ایلنا گفتند: دلیل تعطیلی این واحد تولیدی انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به چند نهاد دولتی همچون بانک ملی، اداره تامین اجتماعی، اداره گاز و برق و همچنین اداره دارایی بوده است.

به گفته کارگران، عمده‌ترین مشکل مالی این کارخانه بدهی ۱۷ تا ۱۸ میلیاردی به اداره گاز شوش است که در نتیجه انباشت بدهی، گاز کارخانه قطع شده و کارگران در ۲۰ روز گذشته کاری برای انجام دادن نداشته‌اند.

در عین حال گزارش می‌رسد کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه در دو ماه گذشته (اردیبهشت و فروردین ۹۴) دستمزد دریافت نکرده‌اند. گفته می‌شود معوقات حقوقی کارگران روزمزد به سه ماه می‌رسد و تعدادی از راننده‌های کامیون که با ماشین‌های استیجاری در این مجتمع مشغول به کارند مدعی‌اند در  ۸ ماه گذشته با آنان تسویه حساب نشده است.

گفتنی است پی‌گیری خبرنگار ایلنا برای شنیدین پاسخ مسئولان کارخانه نیشکر هفت تپه از جمله مدیر عامل مجتمع نیشکر هفت تپه و مدیر کارخانه نیشکر تا لحظه ارسال خبر بی‌نتیجه مانده است اما مسئول دفتر مدیر عامل مجتمع هر گونه اعتراض کارگری و تعطیلی کارخانه را تکذیب کرد. در مقابل آقای «کاظمی» مدیر اداره گاز شهرستان شوش در پاسخ به ایلنا ضمن تایید قطعی گاز کارخانه نیشکر هفت تپه، توضیح بیشتر در این رابطه را بر عهده روابط عمومی اداره کل گاز عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز