خبرگزاری کار ایران

در سکوت مسئولان دولتی ساوه؛

نمایندگان کارگران لوله صفا تهدید شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۳۹۹

دو کارگر لوله و نورد صفا که به طور معمول در مذاکرات با کارفرما و مقامات محلی از جانب کارگران به عنوان نماینده انتخاب می‌شوند، تهدید به برخورد قضایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دادستان ساوه دیروز (سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت) دو کارگر لوله و نورد صفا را به دادگستری این شهرستان احضار کرده است.

منابع کارگری مدعی‌اند این مقام قضایی کارگران احضار شده را تهدید به برخورد کرده و از آن‌ها خواسته که با کارفرما تعامل کنند.

بنابر گفته کارگران، در روزهای گذشته نیز یک نهاد امنیتی شماری از کارگران معترض لوله و نورد صفا را احضار کرده بود.

«شاپور احسانی‌راد»، فعال کارگری در ساوه و مشاور کارگران لوله و نورد صفا نیز شنبه شب (۲۶ اردیبهشت) به اتهام تحریک کارگران معترض این کارخانه در منزلش بازداشت شده بود.

کارگران می‌گویند مقامات دولت یازدهم در ساوه نه تنها پشتیبان آنها نیستند که در کنار کارفرما قرار گرفته‌اند.

ایلنا در این دوره از اعتصاب کارگران لوله و نورد صفا بارها با فرمانداری و اداره کار ساوه تماس گرفته است تا تدابیر این دو نهاد دولتی برای پرداخت چهار ماه حقوق معوقه کارگران را منعکس کند، اما هیچ یک از مقام‌های دولتی این شهرستان تاکنون حاضر نشده‌اند درباره این اعتراض صنفی اظهارنظر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز