خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران روزمزد «رامپکو» با موفقیت خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۳۹۸

روز گذشته تعدادی از کارگران روزمزد شرکت رامپکو در اعتراض به بدحسابی کارفرما در محل دفتر مرکزی این شرکت پیمانکاری در بندر ماهشهر تجمع کرده بودند که پس از دریافت مطالبه‌شان به اعتراض خاتمه دادند.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی فعالان صنفی کارگری منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و بندر امام در اختیار ایلنا قرار گرفته است، تجمع کنندگان کارگرانی بودند که در پروژه اخیر بازبینی اساسی (Overhaul) مخازن تاسیسات پتروشیمی بندر امام خمینی فعالیت داشتند.

کارگران حاضر در این تجمع صنفی به ایلنا گفته‌اند که مسئولان شرکت رامپکو در بندر ماهشهر به عنوان مقاطعه کار این پروژه حاضر نشدند تا دستمزد کارگران را براساس مبلغ مورد توافق پرداخت کنند.

به گفته کارگران، مسئولان شرکت رامپکو در ابتدا به آن‌ها وعده داده بودند که در ازای انجام هر روز کاری مبلغ ۷۰ هزار تومان دستمزد پرداخت کنند اما در ‌‌نهایت آنچه که به عنوان مزد به آن‌ها پرداخت شد برمبنای روزانه ۴۰ هزار تومان محاسبه شده بود.

گفته می‌شود در جریان اجرای این پروژه دو ماهه تعداد ۴۰ کارگر بصورت روز مزد به تخلیه و شستشوی مواد شیمیایی درون برخی مخازن مستقر در تاسیسات پتروشیمی بندر امام خمینی اشتغال داشته‌اند.

بنا بر این گزارش، در ‌‌نهایت حوالی عصر روز گذشته این تجمع اعتراضی با پرداخت مابه التفاوت دستمزد توافق شده به کارگران خاتمه پیدا کرد.

اعتراض روز گذشته این کارگران به بدحسابی پیمانکار ار آن جهت حائز اهمیت است که به دلیل سمی بودن مواد شیمایی نگهداری شده در مخازن مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاهی کار تخلیه و شستشوی فضای داخلی این مخازن ماهیتا خطرناک و سخت و زیان آور است.

به بیان دیگر صرف نظر اینکه کدام شرکت پیمانکاری در کدام مجتمع پتروشیمی یا پالایشگاهی مسئولیت اجرای پروژه Overhaul مخازن را برعهده گرفته است تنها به استناد اخبار حوادث کار منتشر شده در ایلنا می‌توان مدعی شد که دست‌کم تاکنون شمار قابل توجهی از کارگران شاغل در پروژه‌های نفت و گاز به دلیل رعایت نشدن ابتدایی‌ترین اصول ایمنی براثر خفگی کشته شده‌اند.

به عنوان نمونه در حادثه‌ای که به تاریخ ۷ اردیبهشت ماه در پالایشگاه شازند اراک رخ داد دست‌کم چهار کارگر براثر ورود به محیط آلوده به گاز براثر مسمومیت جان خود را ازدست دادند. همچنین در خبر دیگری که به فازهای ۱۷ و ۱۸ عسلویه مربوط می‌شود دو کارگر دیگر در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه سال جاری براثر بی‌هماهنگی پس آنکه داخل مخزن محتوی گاز می‌شوند جان خود را از دست می‌دهند. درحادثه مشابه دیگری که در تاریخ ۱۳ آبان ماه سال گذشته اتفاق افتاد دو کارگر پس ورود به مخزن آلوده به گاز بر اثر مسمومیت کشته شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز