خبرگزاری کار ایران

پرداخت حقوق کارگران «رنگین نخ» دو تا سه ماه به تاخیر افتاده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۱۷۵

کارگران کارخانه «رنگین نخ» سمنان از تعویق دو تا سه ماه حقوق‌شان به دلیل کمبود منابع مالی خبر می‌دهند.

این منابع کارگری به ایلنا گفته‌اند کارخانه رنگین نخ که در زمینه رنگرزی نخ و تولید الیاف در شهرک صنعتی شرق سمنان فعالیت دارد حدود ۲۳ کارگر رسمی قدیمی و ۱۵ کارگر جدید قرارداد موقت دارد که هر ماه حقوقشان با تاخیر پرداخت می‌شود.

کارگران با بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران رسمی کارخانه سه ماه (بهمن، اسفند ۹۳ وفروردین ۹۴) است افزودند: ۱۵ کارگر زن قرار دادی که از نیمه دوم سال ۹۳ جایگزین حدود ۳۰ کارگر بازنشسته شده‌اند از اسفند ماه حقوقشان به تاخیر افتاده است.

به گفته کارگران رنگین نخ، در نیمه نخست سال گذشته از مجموع ۵۳ کارگر این کارخانه حدود ۳۰ کارگر بدون دریافت سنوات خدمت بازنشسته شدند. کارفرما به دلیل ناتوانی در پرداخت سهم بازنشستگی کارگران که به ۸ درصد افزایش پیدا کرده است نمی توانست کارگران را بازنشسته کند به همین دلیل تعدادی از این کارگران برای بازنشسته شدن  مبالغی حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان به کارفرما پرداخت کرده اند. در حال حاضر تعداد دیگری از کارگران که توانایی پرداخت این مبلغ را به کارفرما ندارند امکان بازنشسته شدن ندارند واز موعد بازنشسته شدنشان گذشته است.

منابع کارگری همچنین در خصوص معوقات بیمه‌ای کارگران رسمی و قراردادی کارخانه رنگین نخ می‌گویند: بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی است که کارفرما به صورت مستمر آن را پرداخت نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز