خبرگزاری کار ایران

فوران مواد مذاب در «فولاد خراسان» جان یک کارگر را گرفت/ حال دو نفر وخیم است

فوران مواد مذاب از دیگ مستقر در کارگاه ریخته‌گری مجتمع فولاد خراسان جان یک کارگر را گرفت. حال دو کارگر دیگر به شدت وخیم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سه کارگر فولاد خراسان روز سه‌شنبه هفته گذشته (۲۲ اردیبهشت) بر اثر فوران مواد مذاب از دیگ مستقر در کارگاه ریخته‌گری مصدوم شده و به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا در مشهد منتقل شدند.

«داود سهلی»، یکی از کارگران مصدوم این حادثه شب گذشته بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت. آقای سهلی به واسطه شرکت پیمانکاری «گل فیروزه» در مجتمع فولاد خراسان کار می‌کرد.

دو کارگر دیگر به نام‌های «حجت شرقی» و «اکبری» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا بستری نگهداری می‌شوند. کارگران می‌گویند شدت سوختگی آقای اکبری بیش از ۵۰ درصد است.

اداره کار تا لحظه تنظیم این خبر گزارش چگونگی وقوع این حادثه را منتشر نکرده است اما یکی از کارگران به ایلنا گفته «کارگرانی که در کارگاه ریخته‌گری در اطراف دیگ مواد مذاب کار می‌کنند، در اصل باید لباس ضد حریق داشته باشند اما همواره لباس کار معمولی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.»

منابع کارگری می‌گویند در گذشته نیز حادثه مشابهی در کارگاه ریخته‌گری فولاد خراسان به وقوع پیوسته بود اما منجر به صدمه و جراحت به کارگران نشده بود.

گفتنی است مجتمع فولاد خراسان با نزدیک به ۱۵۰۰ کارگر در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور واقع شده است.

کد خبر : ۲۷۷۵۸۹