خبرگزاری کار ایران

یکی دیگر از برندهای ایرانی منحل شد/ ابهام در آینده شغلی ۵۵ کارگر «آردل»

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۴۹۵

کارگران کارخانه آردل از تصمیم مالک این کارخانه برای انحلال این واحد صنعتی و وضعیت نامعلوم شغلی ۵۵ کارگر خبر می‌دهند.

کارگران کارخانه آردل به ایلنا گفته‌اند تصمیم کارفرما مبنی بر انحلال این واحد تولید لوازم خانگی هفته گذشته در جلسه ویژه فرمانداری تهران به اطلاع نهاد کارگری کارخانه (شورای اسلامی کار آردل) رسیده است.

گفته می‌شود در این جلسه ویژه ابتدا قرار بود موضوع چگونگی وصول طلب بانک صادرات از کارخانه آردل بررسی شود اما در ‌‌نهایت فردی که از طرف کارفرما در این جلسه فرمانداری حاضر شده بود خود را مدیر تسویه کارخانه آردل معرفی می‌کرد.

از قرار معلوم شخصی که خود را مدیر تسویه معرفی کرده است به کارگران گفته است با توجه به وضعیت موجود ممکن است کارخانه آردل به جای منحل شدن؛ ورشکسته اعلام شود که در این صورت پرداخت مطالبات مزدی کارگران دشوار‌تر خواهد شد.

کارگران آردل به نقل از این فرد می‌گویند از قرار معلوم جلسه مجمع عمومی سهامداران کارخانه آردل در تاریخ اولین روز سال ۹۴ (روز تعطیل عمومی) برگزار شده و حاضران در این جلسه با انحلال کارخانه آردل موافقت کرده‌اند.

کارگران کارخانه آردل که خود را مالک ۷ درصد از سهام کارخانه می‌دانند می‌گویند با فرض آنکه حتی از نظر قانون برگزاری جلسه مجمع عمومی در روز تعطیل اشکالی نداشته باشد، کارگران در مقام سهامدار کوچک‌ترین اطلاعی از برگزاری جلسه یاده شده نداشته‌اند.

طبق گفته‌های فعالان صنفی کارگری تهران هم اکنون در کارخانه آردل نزدیک به ۵۵ کارگر مشغول کارند که از این تعداد حدود ۳۵ نفر کارگران رسمی هستند.

گفته می‌شود بیشتر این کارگران که سخت و زیان آور بودن مشاغل آن‌ها به تایید رسیده دارای حدود ۲۵ سال سابقه کار هستند اما به دلیل بدحسابی کارفرما سازمان تامین اجتماعی از صدور احکام بازنشستگی آن‌ها خودداری می‌کند.

در عین حال گفته می‌شود که کارفرمای آردل بابت حق بیمه اسفند‌ماه، عید و پاداش سال گذشته و دستمزد فروردین ماه ۹۴ به کارگرانی که هم اکنون در این واحد تولیدی کار‌ می‌کنند بدهکار است و تنها در نتیجه اعمال فشاری که قبل از پایان سال گذشته از سوی فرمانداری و اداره کل کار تهران صورت گرفت حاضر شد تا دستمزد اسفندماه آن‌ها را پرداخت کند.

کارگران آردل در توضیح مشکلات محل کار خود می‌گویند از حدود ۹ سال پیش که سهام گروه صنعتی آردل به بخش خصوصی واگذار شد، مالک جدید در تامین سرمایه در گردش کارخانه همکاری لازم را نداشته است بطوری که در مدت اخیر کارکنان کارخانه از محل فروش ضایعات مواد خام را خریداری و خطوط تولید کارخانه را فعال نگهداشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز