خبرگزاری کار ایران

جزئیات کشته شدن دو کارگر عسلویه در اتاق گاز از زبان شاهدان

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۶۲۵

سه روز پس از وقوع حادثه‌ای در منطقه ویژه عسلویه که به کشته شدن دو کارگر انجامید، منابع خبری ایلنا می‌گویند نبود هماهنگی میان واحد‌های ایمنی و بهره‌برداری باعث حادثه بوده است.

براساس اطلاعاتی که از طریق کارگران در اختیار ایلنا قرار گرفته است، کارگران کشته شده زمانی که مشغول شستشو و تمیزکاری فضای داخلی یک مخزن دو هزار لیتری بوده‌اند براثر تنفس گاز نیتروژن یا سولفید هیدروژن جان خود را از دست داده‌اند.

منابع ایلنا همچنین از مسموم شدن یک کارگر دیگر در جریان این حادثه خبر می‌دهند. گویا کارگر سوم بر اثر تنفس گاز در‌‌ ورودی مخزن بی‌هوش می‌شود اما به دلیل شدید نبودن مسمومیت او توسط همکارانش از مرگ نجات پیدا کرده است.

اطلاعاتی که پیشتر در رابطه با جزئیات این حادثه در اختیار ایلنا گذاشته شده بود نشان می‌داد این حادثه براثر نشت گاز اتفاق افتاده و احتمال دارد که به غیر از کشته شدگان، دو کارگر دیگر نیز مصدوم شده باشند اما تازه‌ترین اطلاعات بدست آمده می‌گوید که دلیل این حادثه نبود هماهنگی میان واحد بهره‌برداری و ایمنی فاز ۱۷ و ۱۸ بوده است.

در این رابطه یک شاهد عینی، کارگری که در‌‌ محوطه وقوع حادثه مشغول به کار بوده است درباره جزئیات حادثه به ایلنا گفت: «قرار بود داخل مخزن شستشو شود برای همین حوالی ساعت ۷ صبح روز پنجم اردیبهشت پیمانکار واحد ایمنی پس از گاز سنجی فضای داخل مخزن مجوز ورود کارگران را صادر می‌کرد و  این کارگران حوالی ساعت ۱۱ برای تمیزکردن به داخل مخزن رفته بودند.

 این کارگر ادامه داد: «پیمانکار واحد بهره برداری به مدت یک ساعت شیرهای مخزن مورد نظر را برای ورود گاز به داخل مخزن باز می‌کرد اما به دلایلی که هنوز مشخص نیست  هیچ کس از جمله کارگرانی که داخل مخزن بوده‌اند از این تصمیم باخبر نمی‌شوند و در نهایت مسئولان پروژه و همکاران این دو کارگر تنها پس از غیبت طولانی مدت آنها متوجه حادثه می‌شوند».

منابع کارگری می‌گویند حادثه روز پنجم اردیبهشت در قسمتی از تاسیسات فاز 17 و 18 اتفاق افتاده است که شرکت پیمانکاری «احداث» مسئولیت اصلی اجرای پروژه‌ را بر عهده داشته است.

به گفته کارگران، این احتمال وجود دارد که واحد بهره برداری تشریفات قانونی لازم را برای باز کردن شیرهای مخزن انجام داده باشد و اما به دلیلی که هنوز معلوم نیست، هیچ کس از این اتفاق باخبر نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز