خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی کشور:

زمزمه‌های واگذاری تامین اجتماعی به وزارت بهداشت کارگران را مضطرب کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۶۱۷

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در همایش روز جهانی کارگر که شب گذشته با حضور رئیس مجلس و وزیر کار در قم برگزار شد گفت: کارگران دولت‌های مختلفی را تحمل کردند و از جمله دولت سابق را که تورم‌هایی را در کشور ایجاد کرد اما باز هم کارگران در خط ولایت مطلقه فقیه و پشت سر مقام معظم رهبری در راه انقلاب گام برداشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، اکبر شوکت رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور شب گذشته در همایش روز جهانی کارگر که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیش از هزار نفر از کارگران در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم اظهار داشت: مشکلات جامعه کارگری بسیار زیاد است اما با این وجود کارگران کشور به عنوان اصلی‌ترین پایگا‌ه مردمی انقلاب دوشادوش مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس و در جبهه اقتصادی تلاش‌های بی منتی کردند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: ما به عنوان جامعه کارگری خواسته‌ها و مطالب خود را با جناب آقای دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به راحتی در میان می‌گذاریم و شاید این درخواست‌ها را از وزرای قبلی این وزارتخانه نداشتیم اما چون آقای ربیعی از جنس خودمان است خواسته‌هایمان را به راحتی بیان می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در سازمان تامین اجتماعی دولت سابق گفت: در دولت سابق سازمان تامین اجتماعی تبدیل به محلی برای بازی‌های سیاسی و تبلیغات سیاسی شده بود که به هیچ وجه درست نبود و کارگران نگران آن بودند؛ اموال سازمان تامین اجتماعی را می‌فروختند و چک تضمینی هم می‌دادند؛ اینها مصیبت‌هایی بود که در دولت گذشته کارگران آنها را می‌دیدند و قبل از مجلس فریاد زدند.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: با وجود تمام مشکلاتی که در دولت سابق برای کارگران و سازمان تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است ایجاد شد اما کارگران در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب در بیست و چهارم خرداد 92 حماسه سیاسی را رقم زدند و دولت تدبیر و امید را برگزیدند و به آن اعتماد هم دارند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: از جناب آقای دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم که جناب آقای دکتر ربیعی عزیز را که از جامعه کارگری برخاسته را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب کردند و امروز کارگران از این انتخاب ایشان راضی هستند.

شوکت خاطرنشان کرد: امروز سازمان تامین اجتماعی کشور با وجود مشکلاتی که در دولت سابق برای آن ایجاد کردند به آرامش خاصی رسیده است.

وی گفت: 58هزار میلیارد تومان بودجه سازمان تامین اجتماعی بدون کوچکترین باری بر دوش دولت وجود دارد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم می‌خواهیم که هیچ باری روی دوش سازمان تامین اجتماعی که متعلق کارگران  است، نگذارند.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی 90هزار میلیارد تومان است خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای لاریجانی عزیز ریاست محترم مجلس شورای اسلامی همواره ارتباط خوبی با جامعه کارگری دارند و به همین دلیل از ایشان انتظار داریم مجموعه مجلس شورای اسلامی جناب آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حمایت کنند و قوانینی را به تصویب برسانند که به نفع کارگران است.

شوکت در ادامه سخنان خود به مباحث مطرح شده در خصوص واگذاری درمان سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت انتقاد کرد و گفت: از زمان مطرح شدن جداسازی بخش درمان از سازمان تامین اجتماعی و واگذاری آن به وزارت بهداشت یک اضطراب و تنشی در جامعه کارگری و کارگران ایجاد شد و امیدواریم به این نگرانی ها توجه شود.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی حق الناس کارگران است و ما کارگران اجازه نمی‌دهیم درمان تامین اجتماعی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست محترم مجلس شورای اسلامی! لطفاً ما کارگرها را به پزشکان وصل نکنید بگذارید کارهای ما در وزارت کار که وزارت خودمان است بماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از دولت محترم تدبیر و امید تشکر می کنیم که توانسته است تورم را مهار کند چرا که این معضل بیش از هر چیز در جامعه کارگری اثر می‌گذارد. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز