خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به تعویق پنج ماه حقوق

اعتصاب کارگران قطار شهری اهواز به سومین روز متوالی رسید

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۵۹۴

نزدیک به ۱۵۰ کارگر پیمانی قطار شهری اهواز صبح امروز (سه شنبه ۸ اردیبهشت) برای سومین روز متوالی دست از کار کشیده و در کارگاه مرکزی این پروژه عمرانی تجمع کردند. بخش دیگری از کارگران نیز در محل کارگاه اعتصاب کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، این کارگران در اعتراض به دریافت نکردن حقوق طی پنج ماه گذشته تجمع کرده‌اند و همزمان سایر کارگران با سابقه در بخشهای ترانسفور، تعمیرات، عملیات خاکی و اجرا، به نشانه همبستگی فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند. گفته می‌شود در حال حاضر تنها کارگران روزمزد پروژه عمرانی قطار شهری اهواز که به تازگی استخدام شده‌اند، مشغول کار هستند.

منابع کارگری ایلنا در عین حال گزارش داده‌اند؛ در پی اعتصاب روز گذشته  در این پروژه عمرانی، کارگران شیفت شب قطار شهری اهواز نیز دست از کار کشیده بودند.

کارگران معترض می‌گویند؛ تعویق حقوق کارگران شرکت پیمانکاری کیسون  با احتساب حقوق فروردین ماه ۹۴ به ۵ ماه می‌رسد که کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی از پرداخت آن به کارگران کوتاهی کرده است.

به گفته کارگران حاضر در تجمع، در حالی شرکت پیمانکاری کیسون به بیش از ۶۰۰ کارگر ۵ ماه حقوق پرداخت نکرده است که صبح امروز دو نفر از مدیران  این پروژه عمرانی در جمع کارگران معترض حاضر شده و مدعی‌ شده‌اند شرکت پیمانکاری کیسون منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق‌های عقب افتاده کارگران ندارد. همچنین از کارگران خواسته شده است به اعتصاب خود پایان داده و به کارشان بازگردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز