خبرگزاری کار ایران

اشاره ای به یک رویه غیر اصولی در اطلاع‌رسانی

خودداری مسئولان از انتشار اسامی کارگران مصدوم پالایشگاه شازند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۷۸

با گذشت نزدیک به هفت ساعت از وقوع حادثه کار در پالایشگاه شازند اراک و مصدومیت هفت کارگر، مسئولان بیمارستان، روابط عمومی پالایشگاه و مدیران استانی از اعلام اسامی مصدومان خودداری می‌کنند.

بیشتر نفرات مسئولی که خبرنگار ایلنا برای کسب اطلاع از اسامی کارگران مصدوم با آن‌ها تماس گرفته است می‌گویند اسامی کارگران اهمیتی ندارد و آنچه مهم است تعداد مصدومان و جزییات حادثه است. این در حالی است که در اغلب اخبار مربوط به حوادث کار هویت مصدومان گزارش نمی‌شود و به این ترتیب با حدف یکی از مهمترین ارکان انتشار اخبار مربوط به فجایع انسانی، از شدت خبر کاسته می‌شود.

در همین رابطه یکی از مسئولان روابط عمومی پالایشگاه شازند به خبرنگار ایلنا گفته است که اسامی کارگران مصدوم را در اختیار ندارد و پالایشگاه در اسرع وقت اسامی را منتشر می‌کند. این در حالی است که نزدیک به هفت ساعت از وقوع حادثه می‌‌گذرد.

همچنین مدیر و پرسنل بیمارستان امیرالمومنین که هر پنج کارگر مصدوم را به آنجا منتقل کرده‌اند از هرگونه اطلاع رسانی درباره وضعیت این کارگران خودداری می‌کنند و تماس‌های خبرنگار ایلنا را به حراست بیمارستان ارجاع می‌دهند.

در گفتگویی که خبرنگار ایلنا با یکی از مسئولان حراست بیمارستان امیرالمومنین انجام داده، او وظیفه انتشار اسامی کارگران مصدوم را بر عهده روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک دانسته است، اما مسئولان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز می‌گویند اسامی کارگران مصدوم را در اختیار ندارند.

خبرنگار ایلنا برای اطلاع از اسامی این کارگران با سرپرست استانداری استان مرکزی و یکی از نمایندگان اراک در مجلس نیز تماس گرفته اما این دو نیز از اسامی کارگران مصدوم شده ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

تا این لحظه که حدود ۷ ساعت از گازگرفتگی ۷ کارگر پالایشگاه شازند گذشته است، مقام‌های مسئول و رسانه‌های خبری از جزییات حادثه و وضعیت مصدومان خبرهایی را به صورت جسته و گریخته منتشر کرده‌اند، اما تا کنون اسامی منتشر نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز