خبرگزاری کار ایران

در استان قزوین

۱۷۰ کارگر پیمانی و قراردادی کنتورسازی ایران بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۶۶۱

۱۷۰ نفر از کارگران قراردادی و پیمانی کارخانه کنتور سازی ایران پس از اتمام اعتبار قراردادهای کارشان بدون دریافت حقوق دو ماه گذشته، اخراج شدند.

کارگران کارخانه کنتورسازی ایران واقع در استان قزوین به ایلنا گزارش دادند کارفرمای این کارخانه پس از ایام تعطیلات رسمی نوروز سال جاری،۱۵۰ نفر از کارگران پیمانکاری و ۲۰ نفر از کارگران قراردادی این واحد تولیدی را برای تعدیل به واحد اداری معرفی کرد.

به ادعای کارگران کارخانه کنتور سازی، این کارگران قراردادی و پیمانی به دلیل پی گیری مطالبات معوقه خود و همکاران‌شان اخراج شده‌اند چرا که کارفرما بعد از اخراج این تعداد کارگر، اکنون در حال جذب ۲۰۰ نیروی کار جدید است.

همچنین از کارخانه کنتور سازی گزارش می‌رسد با وجود تعدیل‌ گسترده نیروی کار هم اکنون حدود ۴۵۰ نفر در این واحد صنعتی مشغول کار هستند و زمزمه تعدیل تعداد دیگری از کارگران این کارخانه پس از اتمام اعتبار قرارداد کارشان به گوش می‌رسد.

گفته می‌شود این کارگران پیمانکاری به دلیل مشکلات بیمه‌ای مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار نمی‌گیرند.

به گفته کارگران این واحد صنعتی، تعدادی از کارگران اخراجی تا بیش از ۱۰ سال سابقه کاری داشته‌اند. تعدیل‌های صورت گرفته در کارخانه کنتور سازی و احتمال استمرار آن در حالی است که به گفته کارگران، کارفرما بابت حقوق وبیمه اسفند ۹۳ وفروردین ۹۴ به کارگران بدهکار است.

به گفته منابع کارگری ایلنا، فعالیت کارخانه کنتور سازی از ماه‌های پایانی سال گذشته تا به امروز محدود شده و کارگران طی چند ماه گذشته چند بار در واکنش به تاخیر در پرداخت حقوق و نداشتن امنیت شغلی اعتراض کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز