خبرگزاری کار ایران

کارگران لوله سازی خوزستان در اعتراض به تعویق مطالبات تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۳۶۰

جمعی از کارگران کارخانه لوله سازی خوزستان دیروز و امروز (29 و 30 فرودین) در مقابل استانداری، فرمانداری، اداره کار و اداره صنعت و معدن استان خوزستان تجمع کردند.

دبیرخانه کارگر استان خوزستان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: دلیل این اجتماعات صنفی کارگران لوله سازی خوزستان وضعیت نامشخص مطالبات مزدی و شغلی کارگران بوده است.

آقایار حسینی افزود: در حال حاضر کارخانه نزدیک به ۸۰ کارگر در استخدام کارخانه لوله سازی خوزستان هستند که از این تعداد ۱۲ نفر کارگر رسمی و حدود ۶۸ نفر کارگر قراردادی هستند.

این فعال صنفی کارگری با یادآوری اینکه مشکلات کارخانه لوله سازی خوزستان به چند سال پیش بازمی‌گردد ادامه داد: آخرین بار در شهریور ماه سال ۹۲ سرمایه گذار جدید این واحد صنعتی در جلسه‌ای موسوم به کمسیون حمایت از سرمایه‌گذاری در استان خوزستان متعهد شد که ظرف مدت ۲ سال فعالیت با جذب دست کم ۴۰۰ کارگر وضعیت این واحد صنعتی را به حالت عادی بازخواهد گرداند.

وی به نقل از کارگران لوله سازی خوزستان افزود: با گذشت بیش از ۱۸ ماه از آن زمان نه تنها هنوز در وضعیت رکودی این واحد تغییری ایجاد نشده است بلکه دست‌کم این کارگران بابت هشت ماه مزد سال ۹۳ و عیدی و پاداش دو سال گذشته طلبکار هستند.

دبیرخانه کارگر خوزستان افزود: از قرار معلوم کارفرما تا این لحظه نه حق بیمه معوقه کارگران را به سازمان تامین اجتماعی پرداخته و نه با کارگران قراردادی تسویه حساب کرده است.

وی افزود: طبق گفته کارگران کارخانه لوله سازی اهواز به دنبال تجمعات دو روزگذشته مسئولان اداری استان وعده داده‌اند تا از طریق کمسیون کارگری استانداری و فرمانداری به خواسته‌های آن‌ها رسیدگی کنند.

این فعال صنفی کارگری یادآور شد: بعد از تجمع کارگران شهردای اهواز و صابون سازی خرمشهر اجتماع کارگران لوله سازی خوزستان سومین تجمعی صنفی است که در روزهای اخیر در خوزستان انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز