خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات پراکنده ۲۴۰ کارگر «کاشی جم»

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۷۰۴

منابع کارگری در کارخانه کاشی جم در بروجرد لرستان، از تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی نزدیک به ۲۴۰ کارگر این کارخانه صنعتی خبر می‌دهند.

کارگران نسبت به پرداخت نشدن حقوق ماه اسفند و همچنین بیمهٔ ماه‌های بهمن و اسفند ۹۳ معترض‌اند. 

این کارگران به ایلنا گفته‌اند، علاوه بر این معوقات مزدی، آن‌ها هنوز موفق به دریافت عیدی و سنوات سال‌های ۹۲ و ۹۳ نشده‌اند و تنها بخشی از عیدی سال ۹۳ به آن‌ها پرداخت شده است. 

عدم اختصاص مزایا و تجهیزات کار مانند لباس و دستکش و قطع شیر خوراکی کارگران در سه ماههٔ گذشته از جمله مطالبات پرداخت نشده کارگران کاشی جم است. 

یکی از کارگران در ارتباط با وضعیت کارگران این کارخانه تولید کننده کاشی توضیح داد: متاسفانه در یک سالهٔ گذشته علی رغم رشد خوبی که در تولید داشتیم با تعویق در دریافت حقوق و دستمزد مواجه بودیم و با اینکه این مشکل را با اداره کار بروجرد هم در میان گذاشته‌ایم اما تا به امروز تغییری در وضعیت پرداخت مطالبات مشاهده نشده است. 

این کارگر ادامه داد: ۳ ماه است که دفترچه بیمه کارگران تمدید نشده، مشخص نیست این وضعیت قرار است تا کی ادامه پیدا کند. با اینکه می‌دانند کارگران در شرایط نامساعدی قرار دارند اما مرتب در پرداخت مطالبات کارگران سهل انگاری می‌کنند. 

به گفتهٔ این منبع آگاه، تعدادی از کارگرانی که د رسه ماههٔ گذشته بازنشسته شده‌اند به دلیل پرداخت نشدن حق بیمهٔ ۴درصد از سوی کارفرما با مشکل مواجه شده‌اند و هنوز مستمریشان برقرار نشده است.

به باور برخی از فعالین کارگری، مشکلات کارخانه کاشی جم به رغم تولید مطلوب، ناشی از مجموع مشکلاتی است که این روزها از سوی کارفرمایان صنعت کاشی و سرامیک به عنوان دلایل اصلی بحران در این صنعت عنوان می شود .  افزایش قیمت حامل های انرژی ، رکود در بازار مسکن، کمبود مواد اولیه و گاهی خرید تجهیزات گران قیمت و به تبع آن بالارفتن بدهی این شرکت ها عمده ترین دلایل این بحران عنوان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز