خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران «شرکت افست» انتقاد کرد

سکوت تشکل‌های عالی کارگران در برابر مزد ۹۴/ نه حداقل بگیران راضی‌اند نه سایر سطوح

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۸۲

نماینده کارگران «شرکت افست» معتقد است مصوبه مزدی امسال نه تنها هزینه های زندگی کارگران حداقل بگیر را تامین نمی‌کند، بلکه بر خلاف تبلیغات حتی برای کارگران متخصص و مجربی که به دلیل اجرای قانون طبقه بندی مشاغل نسبت به حداقل بگیران از دریافتی بالایی برخوردار هستند نیز افزایش ۱۷ درصدی مزد پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست.

 «مهرداد سعیدی» در این باره به ایلنا گفت: طبق برآوردی که در زمان برگزاری جلسات تعیین مزد صورت گرفت میان هزینه‌های زندگی و درآمد کارگران دست کم یک اختلاف ۳۶۰ هزار تومانی وجود داشت که مصوبه مزدی امسال باعث کاهش این اختلاف نشد. 

سعیدی گفت: این محاسبات که بر مبنای شاخص‌های مورد تایید ماده ۴۱ قانون کار استخراج شده است تاکید دارد که حداقل مزد یک کارگر ساده می‌بایست آنقدر افزایش یابد که بتوان با آن هزینه‌های یک خانواده چهار نفره را پرداخت کرد. 

نماینده کارگران چاپ افست افزود: واقعیت این است که حتی در خانواده‌های کارگران ماهر و مجرب افزایش ۱۷ درصدی مزد نمی‌تواند جوابگوی هزینه‌های زندگی باشد. 

وی گفت: برای همین انتظار داریم که اعضای گروه کارگری شورای عالی کار همچنان به پیگیری‌های خود برای واقعی کردن دستمزد کارگران ادامه دهند. 

این فعال کارگری ادامه داد: اینکه دولت می‌گوید که قصد دارد تا پایان بهار نرخ تورم را کاهش دهد بیشتر شبیه وعده و وعید است چرا که دولت‌های قبلی نیز مدعی انجام چنین کارهایی بودند اما در ‌‌نهایت تنها باعث تشدید شکاف میان مزد و تورم شدند. 

سعیدی گفت: به همین دلیل اگر نهادهای صنفی کارگری بصورت جدی پیگیر واقعی شدن دستمزد‌ها نشوند هیچ بعید نیست که این موضوع تا پایان سال ۹۴ به دست فراموشی سپرده شود و در سال آینده نیز تکرار شود. 

نماینده کارگران کارخانه چاپ افست معتقد است در صورتی که تشکل‌های عالی کارگری برای افزایش واقعی مزد برنامه‌ای نداشته باشند؛ نمی‌توان نسبت به مصوبه دستمزدهای سال ۹۴ خوشبین بود. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز